המל"ל אישר לפתוח את בתי הכנסת. ממתינים לאישור ממשלה

אושר המתווה של השר אריה דרעי, המאפשר פתיחת בתי כנסת כאשר בין כל אחד מהמתפללים יהיה מושב ריק. משרד הבריאות דורש מבעלי קבוצות סיכון עדיין להימנע מלהגיע לבית הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 15:40 כג באייר התשפ

המל"ל אישר לפתוח את בתי הכנסת. ממתינים לאישור ממשלה
מניין מצומצם ברווחים גדולים, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אחרי המתנה מרובה בה אושרו פתיחת החופים, מוסדות חינוך, וכן מתווה למקומות תרבות הבילוי, הגיע תורם של בתי הכנסת. לפני זמן קצר הסתיים הדיון במל"ל,  שאישר את המתווה לפתיחת בתי הכנסת. הדיון נעשה בשיתוף עם משרד הבריאות ושר הפנים אריה דרעי, שבסופו של דבר הוסכם כי יפתחו בתי הכנסיות תחת הנחיות מיוחדות. 

וראות משרד הבריאות

וראות משרד הבריאותצילום: משרד הבריאות

המתווה כולל קובע כי כל בתי הכנסת בישראל ייפתחו, כאשר נדרשת חובת הפרדה של מושב בין כל אחד מהמתפללים. דרישה נוספת היא שכל מתפלל ישתמש בסידורים חומשים ועוד תשמישי קדושה שיביא מהבית ולא יהיה שימוש באלו של בית הכנסת. דרישה נוספת היא קיום של חיטוי בית הכנסת בכל ערב, ובית הכנסת יכיל רק מתפללים קבועים וללא אורחים.


להורדת הקובץ

כניסה לבית הכנסת תתאפשר רק לאחר מדידת חום ורישום פרטי המתפללים הנכנסים לתפילה, .בשבתות יתבצע רישום לפני השבת ותתאפשר מדידת חום באמצעים מותרים בשבת. דרישה נוספת של משרד הבריאות כי כל מי שמוגדר בקבוצת סיכון לא ישוב לבתי כנסת גם לאחר פתיחתם. מנגד מניינים נוספים בשטח הפתוח עדיין מותרים, תוך שמירה על ההנחיות של שמירה של 2 מטרים, ועד 50 איש במניין.  

המתווה טרם אושר בממשלה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן