צה"ל ירה בחשוד שחצה את הגבול מלבנון

חיילי גולני זיהו חשוד שחצה את הגבול בין ישראל ללבנון, והחלו בירי לעברו. החשוד הוא אזרח סורי, רועה צאן, שחצה את הגבול ב-100 מטרים לתוך שטח ישראל. החשוד נפצע בעקבות הירי ופונה לבית החולים בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 15:19 כג באייר התשפ

צה"ל ירה בחשוד שחצה את הגבול מלבנון
ארכיון, צילום: דובר צה"ל

במהלך מארב שגרתי של חיילי גולני בהר דב, זיהה כוח צה"ל חשוד שחצה את הגבול מלבנון לישראל. דובר צה"ל מסר כי החשוד נפצע מאש כוחות צה"ל ומפונה במסוק לבית חולים בישראל. בתחילה הכוח שהיה במארב זיהה את החשוד שחצה לתוך שטח ישראל והחל בירי אזהרה, החשוד נמלט למקום מסתור. כאשר אחד החיילים זיהה כי החשוד שולח יד לכיסו וחשב כי הוא עומד להוציא נשק, החייל ירה לעבר החשוד ופצע אותו.

 בעוד שבלבנון מדווחים על אזרח שכלל לא חצה את הגבול, בצה"ל מודיעים כי היה מדובר באזרח סורי שחצה ב-100 מטרים את הגבול. אותו אזרח סורי הוא רועה צאן, שנקלע אל תוך מארב של כוחות גולני שירו לעברו לאחר שחצה את הגבול. בצה"ל אין רואים זאת כפלישה תמימה לאחר שבתקופה האחרונה חצו את הגבול מספר רועי צאן שאחזו בידם מצלמות וכלי נשק שמטרתם הוא איסוף מודיעיני משטח ישראל.

אותו חשוד נפצע באופן בינוני עד קשה בעקבות הירי והעניקו לו טיפול רפואי במקום. לאחר מכן הוא פונה, באמצעות מסוק, לטיפול בבית חולים בתוך שטח ישראל.