הראשון לציון בקריאה לציבור: "התחזקו בכבוד בתי כנסיות"

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, בקריאה למתפללים: "עלינו לעמוד ולהתבונן על מה עשה ה' ככה. אחד הדברים שבודאי צריכים תיקון, הינו דיבורי חול בבתי הכנסיות ובבתי המדרשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 14:49 כג באייר התשפ

הראשון לציון בקריאה לציבור: "התחזקו בכבוד בתי כנסיות"
הרב יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, יצא היום בקריאה לציבור להמעיט בדיבורים בזמן התפילה. "אל אחינו בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם ה' עליהם יחיו ! בעקבות הנגיף המסתובב בכל תפוצות תבל, נאלצנו לגלות מבתי הכנסיות ומבתי המדרשות, ולהתפלל בחוצות עיר עד יעבור זעם". 

 "שומה עלינו לעמוד ולהתבונן על מה עשה ה' ככה, להגלות בנים מעל שולחן אביהם, וכל אחד יבדוק ויפשפש בנגעי בתי נפשו, ויבחן את מעשיו, ויתקן את הצריך תיקון. ברם, בהיות והצרה היא צרת רבים, מחובתנו לפשפש גם בנגעי הרבים. ואחד הדברים שבודאי צריכים תיקון, הינו דיבורי חול בבתי הכנסיות ובבתי המדרשות", כתב הרב יוסף.

והוסיף, "וכמה יכאב ודאב הלב, לראות אנשים משוחחים בדברי חולין באמצע התפילה וקריאת התורה, ובאמצע לימוד ושיעורי תורה, ואינם שמים על לב לתת מחסום לפיהם, ומלבד אשר גורמים רעה גדולה לעצמם, כמובא בספרים הקדושים, עוד גורמים במעשיהם לבטל את כוונת הציבור בתפילתם ולבטלם מלימוד התורה. ועל זה צווחו קמאי את הפסוק: "הגם לכבוש את המלכה עמי בבית" ? ולכן כל אחד יקבל על עצמו להתחזק בנושא זה של כבוד בתי כנסיות ובתי מדרשות."

עוד כתב הרב, "ואם ברצונו לדבר, יקיים בעצמו "יצא לחוץ לדבר". וחלילה וחס להיכנס לביהכ"נ עם מכשיר נייד (כשר) כשהוא פועל. וכבר אמרו בגמ' מגילה (כח.) ת"ר, בתי כנסיות אין נוהגין בהן קלות ראש, אין אוכלין בהן, ואין שותין בהן, ואין ניאותין בהן, ואין מטיילים וכו'".

וסיים, "ודווקא עתה שומה עלינו להראות לפני השי"ת את תשובתנו מהעוון המר והנמהר של שיחת חולין בבתי כנסיות ובתי מדרשות. והוא יתברך ממעון שבתו ישגיח ויראה את מעשינו כי שבנו מדרכינו הרעים, ויחוס ויחמול עלינו, לחדש ימינו כקדם, ולהשיבנו לשפוך שיחתנו ותפילתנו לפניו, ברוב עם ובהדרת מלך, ותחזינה עינינו בשוב שכינתו לציון ובבניין בית מקדשנו נווה אפריון. אמן." 


להורדת הקובץ