פתיחת המסעדות תוקדם - כנראה כבר בשבועיים הקרובים

משרד הבריאות נענה למחאת המסעדנים, וצפוי לאשר את פתיחת המסעדות מוקדם מהצפוי, כנראה כבר בימים הקרובים. שר הכלכלה היוצא אלי כהן: "הגענו להסכמה להקדים את פתיחת המסעדות ובתי הקפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 14:44 כג באייר התשפ

פתיחת המסעדות תוקדם - כנראה כבר בשבועיים הקרובים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מחאת המסעדנים הצליחה. משרד הבריאות צפוי לאשר היום (א'), בדיון שיתקיים אחר הצהריים במטה לביטחון לאומי, את הקדמת פתיחת המסעדות ובתי הקפה, שהיו סגורים בחודשיים האחרונים בשל התפשטות הקורונה, והן ייפתחו ככל הנראה כבר בימים הקרובים.

המסעדות ובתי הקפה והאוכל אמורים היו, על פי המתווה שנקבע ליציאה מהסגר, להיפתח רק בסוף חודש מאי, בעוד כשבועיים, אך המחאה של המסעדנים, וההבנה במשרד הבריאות כי הציבור קובע עובדות בשטח, הביאה ככל הנראה להסכמה על הקדמת פתיחת המסעדות.

שר הכלכלה היוצא, אלי כהן, אמר היום: "שמח לבשר שככל הנראה במסגרת פעולתי האחרונה בתפקידי כשר הכלכלה והתעשייה, שבהמשך לשיחות שקיימתי הבוקר עם משרד הבריאות, הגענו להסכמה להקדים את פתיחת המסעדות ובתי הקפה". הוא הוסיף כי "זהו צעד מתבקש על רקע נתוני התחלואה הנמוכים, צעד אשר יחזיר לפעילות מיידית עשרות אלפי מועסקים ויש להמשיך לפעול להאיץ את התוכנית לפתיחת המשק באופן גורף".

עדיין אין תאריך מדויק לפתיחתן המחודשת של המסעדות ובתי האוכל השונים, אך נראה כי הדבר יקרה כבר בימים הקרובים, ובכל מקרה עוד לפני חג השבועות, שיחול בסוף השבוע הבא.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן