בעקבות ביקור מזכיר המדינה פומפאו בישראל: סין נגד ארצות הברית

ישראל בין שתי המעצמות. שגרירות סין בישראל מותחת ביקורת חריפה כל דבריו של שר החוץ האמריקני פומפאו שביקר בישראל השבוע, ש"סין קונה את ישראל", ומשגרת מסר לישראל: "סומכים על ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/20 09:29 כא באייר התשפ

בעקבות ביקור מזכיר המדינה פומפאו בישראל: סין נגד ארצות הברית
פומפאו ונתניהו השבוע, צילום: Hadas Parush/Flash90     

שגרירות סין בישראל מפרסמת תגובה לטענות של גורמים אמריקנים, בהם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, כי ההשקעה הסינית מסוכנת לישראל ותפגע בה ביטחונית. בתגובה שהתפרסמה הבוקר בג'רוזלם פוסט, נכתב על ידי שגריר סין בישראל דוּ וֵוי כי "לאור אחוז ההשקעה הנמוך של סין בישראל כיצד ניתן לטעון ש'סין קונה את ישראל'?: גם המכרז על מתקן ההתפלה שורק 2, נעשה בשקיפות מוחלטת ועל פי החוקים הישראלים – ובמעקב של גופי הביטחון הישראלים"

עוד הוסיף השגריר כי השת"פ הישראלי - סיני זה "win win" גם בעבור הישראלים שיכולים להשקיע בסין וכי "אנחנו מקווים שחברינו בישראל יקבלו את ההחלטות הטובות ביותר בעבורם – החלטה שתשרת את האינטרסים שלהם"

לגבי התפרצות נגיף הקורונה, כתב השגריר כי "סין מעולם לא טייחה והסתירה את התפרצות נגיף הקורונה בשטחה. נהגנו בשקיפות מוחלטת. וחברינו היהודים יודעים היטב, מנסיון העבר, שתמיד בתקופת מגיפות מחפשים קונספירציות ושעירים לעזאזל".

"אנחנו לא אחראים להתפרצות הנוכחית ולמצב בארה"ב, מדובר בכישלון מנהיגותי והתנהלות". כך לדבריו, והוסיף כי בסין מברכים את הממשלה הישראלית ואת מנהיגותה "היוצאת דופן" שהצליחה והשיגה ניצחונות בקרב נגד נגיף קורונה.