סימני חפירה התגלו על חלקת הקבר של החייל עמית בן יגאל ז"ל

דובר צה"ל מעדכן הערב, כי על חלקת הקבר של לוחם סיירת גולני שנהרג השבוע בפעילות מבצעית בשומרון, התגלו סימני חפירה. צה"ל ומשטרת ישראל פועלים לחקירת האירוע

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/05/20 21:51 כ באייר התשפ

סימני חפירה התגלו על חלקת הקבר של החייל עמית בן יגאל ז"ל
הלוויתו של החייל עמית בן יגאל, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בשעות הערב (חמישי) התגלו סימני חפירה על חלקת הקבר של סמל-ראשון עמית בן יגאל ז"ל, בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב. המשפחה עודכנה באופן מיידי ואביו הגיע לבית העלמין מלווה בגורמי הצבא. נציגי הרבנות הצבאית הגיעו למקום ווידאו כי כבוד המת לא חולל. כך דיווח הערב דובר צה"ל.

צה"ל ומשטרת ישראל ימשיכו לבחון את נסיבות המקרה החמור. לאור האירוע, הוחלט כי הלילה תתבצע אטימה של הקבר, ועד לסיום התהליך תועמד שמירה של חיילי חטיבת גולני באזור בית העלמין. צה"ל ומשטרת ישראל פועלים לחקירת האירוע ובירור הנסיבות.

מבירור ראשוני של האירוע עולה, כי בשעות הערב אזרח שהגיע לבית העלמין לפקוד את קברו של קרוב משפחתו הבחין כי מישהו נגע בקברו הטרי של החייל בן יגאל. האזרח הבחין בסימני חפירה ובפרחים שהושלכו לצד הקבר והקבר הטרי היה נראה לו מבולגן מדי. כך דווח בN12. גורמים במשטרה אומרים כי באזור קיימת היסטוריה של אנשים מעורערים בנפשם שנוהגים להסתובב בבתי העלמין ואף להשחית קברים מדי פעם בפעם. "בעבר היו תלונות דומות כאלה, ואחד הכיוונים הוא לנסות ולהגיע לאנשים שנחקרו או נעצרו בעבר בחשד להשחתת קברים". 

עמית בן יגאל, לוחם סיירת גולני, נהרג ביום שלישי בפעילות מבצעית בכפר יעבד שבשומרון. במהלך הפעילות, בארבע וחצי בבוקר, הושלך חלק מבלוק לעבר החייל, ככל הנראה מהבית האחרון בכפר, ופגעה ישירות בראשון של הלוחם שנפגע באורח קשה מאוד. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושם נקבע מותו.