ללא הגבלת כמות נוסעים: רכבת ישראל חוזרת לפעילות חלקית ביום ראשון

רכבת ישראל חוזרת לפעול בתחילת שבוע הבא ללא הגבלת כמות הנוסעים בקרונות. באי הרכבת ידרשו לחבוש מסכות ולשמור על כללי המרחק וההיגיינה. חלק מהתחנות יפתחו לפעילות רק בסוף החודש

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 13/05/20 20:06 יט באייר התשפ

ללא הגבלת כמות נוסעים: רכבת ישראל חוזרת לפעילות חלקית ביום ראשון
רכבת ישראל. חוזרת חלקית, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היום (ד') אישר משרד הבריאות את חידושה של תנועת הרכבות באופן הדרגתי, החל מיום ראשון הקרוב. על פי ההחלטה, מספר הנוסעים ברכבת  לא יוגבל אך הדבר יתאפשר במידה והנוסעים ישמרו על דגשים בריאותיים להם הם ידרשו. הנוסעים ידרשו לשמור על ריחוק חברתי, עטיית מסיכה, הימנעות מנגיעות בפנים, התרחקות מנוסע עם תסמיני עיטוש או שיעול, הימנעות מהנחת ציוד אישי על משטחים ציבוריים, והימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה. הנוסעים יתבקשו לשטוף ידיים בסבון ברגע שיתאפשר. 

על פי התכנון, תנועת הרכבות תחודש בשני שלבים מרכזיים, כאשר על פי הנחיית משרד התחבורה, בשלב הראשון יופעלו קווים מרכזיים, עם שינויים במסלולי הנסיעה, כאשר חלק מהתחנות ישארו סגורות. המקומות בהם לא תעבור הרכבת: נתניה ספיר; בית יהושע; הרצליה; רעננה מערב; רעננה דרום; הוד השרון סוקולוב; כפ"ס נורדאו; בני ברק; פאתי מודיעין; נתב"ג; י-ם גן החיות; י-ם מלחה; חולון וולפסון;  צומת חולון; בת ים יוספטל; בת ים קוממיות; ראשל"צ משה דיין; יבנה מערב; יבנה מזרח; אשדוד עד הלום; דימונה.

עם סיום שלב ההפעלה הראשון בסוף החודש, ובכפוף לאישור מטעם משרד הבריאות, יורחב השירות הרכבתי ויוחזרו לפעילות קווים ותחנות נוספות. בנוסף לחזרת הרכבת, גם קווי האוטובוס יפעלו, כאשר באוטובוסים עירוניים תותר עלייה של עד 20 איש, ובבינעירוניים תותר עלייה של 25-30 איש.