היועץ המשפטי לממשלה התלונן במשטרה: "מאיימים על חיי"

אביחי מנדלבליט התלונן במשטרה לאחר שקיבל הודעות איום ונאצה על חייו וחיי משפחתו במכשיר הטלפון שלו: "תמות אתה והילדים שלך, נגיע אלייך בהפגנה". מלשכתו נמסר שהעניין הועבר לטיפול משטרת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/20 18:44 יט באייר התשפ

היועץ המשפטי לממשלה התלונן במשטרה: "מאיימים על חיי"
מנדלבליט בכנסת. איומים על חייו, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התלונן לפני שעה קלה במשטרה, בגין איומים והטרדות שקיבל במכשיר הטלפון שלו. מנדלבליט הסביר כי ביממה האחרונה נשלחו אליו איומים, שנראים כמאורגנים ונשלחו בעיקר באמצעות הודעות ונמשכו כל הלילה ועד לשעות הבוקר. ההודעות כללו איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה. עם הגשת התלונה גבו חוקרי משטרת ישראל עדות מהיועץ המשפטי לממשלה.

בהודעה שנמסרה מלשכתו של מנדלבליט נאמר: "הרינו לעדכן, כי לפני זמן קצר מסר היועץ המשפטי לממשלה עדות בפני חוקרי משטרת ישראל, בגין איומים והטרדות - בעיקר באמצעות הודעות במכשיר הטלפון, המכוונים כלפיו ביממה האחרונה. הטרדות ואיומים אלה, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו במשך כל שעות הלילה והבוקר. ההטרדות כוללות איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה".

עוד נמסר מלשכתו של מנדלבליט כי העניין בטיפול משטרת ישראל: "קב"ט משרד המשפטים עודכן על האירוע. כמו כן, נמסרה תלונה למשטרת ישראל. כאמור, חוקרי המשטרה גבו לפני זמן קצר עדות בעניין זה מהיועץ המשפטי לממשלה". 

על פי עדותו של מנדלבליט במשטרה, ההודעות שיקבל למכשיר הנייד שברשותו כללו איומים על חייו וחיי  ילדיו: "תמות אתה והילדים שלך, נגיע אלייך בהפגנה". תמונות ובו נראה מנדלבליט במדי אסיר ומדים נאציים נשלחו גם כן, וכאשר הבין מנדלבליט כי כמות ההודעות גדולה וחריגה, החליט לפנות למשטרה. "הטלפון שלו הופצץ בימים האחרונים בהודעות שלא השאירו לו שום אפשרות אלא להגיש תלונה למשטרה" מסרו גורמים בסביבתו.