סערה בקהילה היהודית באוקראינה: המשטרה ביקשה רשומות ומספרי טלפון של יהודים

המשטרה המקומית בעיר קולומיאה ביקשה מחברי הקהילה לנפק לה פרטים של כלל חברי הקהילה במטרה לחקור אחר "פשע מאורגן אתני". ראש הקהילה הבהיר למשטרה שהדבר יתבצע רק בהוראת בית משפט, סנאטורים אמריקנים דרשו לפתוח בחקירה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 13/05/20 17:52 יט באייר התשפ

סערה בקהילה היהודית באוקראינה: המשטרה ביקשה רשומות ומספרי טלפון של יהודים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סערה בקהילה היהודית באוקראינה, והאשמת המשטרה המקומית באנטישמיות גלויה, זאת לאחר שקצין משטרה בעיר קולומיאה דרש מחברי הקהילה היהודית במקום לנפק לו רשימה של כתובות מקום, מספרי טלפון ורשומת שמות של כלל חברי הקהילה, כולל הסטודנטים שבה. את הסיבה לבקשה החריגה הסבירה המשטרה האוקראינית בכך שהיא תרה אחר "קבוצות וארגוני פשע מאורגנים ואתניים"., כך על פי דיווח ב - ynet.

"אנא ספק לנו את המידע הבא בנוגע לקהילה היהודית הדתית של קולומיאה: תקנות הארגון, רשימת חברי הקהילה היהודית בלוויית פרטים, מספרי הטלפון הסלולרי וכתובות", נאמר במכתב שנשלח לראש הקהילה היהודית ושעליו חתום מיכאילו בנק, קצין משטרה בכיר ביחידה הארצית המטפלת בפשע המאורגן.

אלא שהבקשה החריגה עוררה סערה בקהילה המקומית במה שיצר רושם של אנטישמיות חדשה ששוב מרימה את ראשה. בתגובה למכתב שלח שגריר ישראל באוקראינה מחאה חריפה, והמשטרה הודיעה שתפתח בחקירה ותתנצל. גם סנאטורים אמריקניים שנחשפו לסיפור הביעו תרעומתם ודרשו מאוקראינה לפתוח בחקירה בנושא. כך או כך, ראש הקהילה, יעקב זאליכר הבהיר למשטרה המקומית כי הדבר יתבצע רק בהוראת בית המשפט.