רבני הציונות הדתית לראשי ימינה: מחזקים את ידיכם, לכו לאופוזיציה

על רקע פגישתם של בנט ונתניהו, רבנים בכירים בציונות הדתית קוראים לראשי המפלגה שלא ללכת לקואליציה למרות הכל. "עליכם להמשיך בכל תוקף להמשיך יחדיו לקדם את המטרות לשמן נבחרתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/20 16:52 יט באייר התשפ

רבני הציונות הדתית לראשי ימינה: מחזקים את ידיכם, לכו לאופוזיציה
הרב חיים דרוקמן. , צילום: פלאש 90

על רקע פגישתם של נפתלי בנט ובנימין נתניהו במה שנראה כמו הניסיון האחרון של הליכוד להשאיר את ימינה בקואליציה, רבני הציונות הדתית קוראים לראשי ימינה ללכת לאופוזיציה ולא להיכנע ללחצים מצד ראש הממשלה. במכתב שמשגרים הרבנים לימינה הם מביעים את תמיכתם במפלגה וקוראים לראשיה שלא להצטרף לקולאיציה.

"לאחר דיון ושקילת הדברים בעיון רב, אנו מחזקים את ידיכם בהחלטתכם שלא להצטרף לקואליציה בתנאים שהוצעו לכם. עליכם להמשיך בכל תוקף להמשיך יחדיו לקדם את המטרות לשמן נבחרתם. השקיעו את כחכם לגיבוש הציבור הציוני דתי ולחיזוקו לקראת הבאות ובוודאי ברכת שמיים תחול על מעשה ידיכם" נכתב בהודעה ששוגרה מטעם הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן מלמד, ורבנים נוספים מהציונות הדתית. 

צילום: ללא

יחד עם זאת, ייתכן והמשא ומתן של ימינה מול הליכוד עוד יביא בסופו של דבר את כניסתה של המפלגה לקואליציה, כאשר בנט וראש הממשלה נועדים יחדיו, ייתכן על מתווה אפשרי של ימינה לכניסה לממשלה, חרף ההצהרה מצידה כי תלך לאופוזיציה. מי שהצטרפו היום למסע הלחצים על נתניהו הן המפלגות החרדיות שקראו לנתניהו לא לפרק את גוש הימין ולהשאיר את ימינה בממשלה.