יום לפני כינון הממשלה החדשה: התנועה לאיכות השלטון דורשת מבג"ץ להשהות את ההשבעה

התנועה לאיכות השלטון דורשת מבית המשפט להורות למנדלבליט להשהות את השבעת הממשלה הצפויה למחר בערב, ומבקשת לפרסם את ניגוד העניינים בו עשוי להיות נתניהו מול מערכת אכיפת החוק במהלך החקירות בעניינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/20 16:23 יט באייר התשפ

יום לפני כינון הממשלה החדשה: התנועה לאיכות השלטון דורשת מבג"ץ להשהות את ההשבעה
שרגא. עתירה ברגע האחרון, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון, שעתרה לבית המשפט העליון נגד כהונה נוספת לראש הממשלה בנימין נתניהו ונדחתה, מבקשת מבג"ץ להורות ליועמ"ש אביחי מנדלבליט להשהות את השבעת הממשלה הצפויה למחר בערב, עד לפרסום הסכם ניגוד העניינים בו נמצא נתניהו לטענתה. על פי הדברים שמציגה התנועה לאיכות השלטון, נתניהו יימצא בניגוד עניינים לבצע מינויים במערכת אכיפת החוק, בין השאר במינוי השר לביטחון פנים, וזאת נוכח מצבו המשפטי והחקירות אותן הוא עתיד לעבור. בעתירה מבקשת התנועה לאיכות השלטון שניגוד עניינים זה אכן יפורסם בטרם הממשלה תצא לדרך. 

כזכור, נתניהו צפוי להגיע לחקירות בבית המשפט על סמך כתב אישום שהוגש נגדו המייחס לו עבירות של מרמה והפרת אמונים בעת כהונתו כראש הממשלה. בזמן שנתניהו יעמוד כנאשם בבית הדין וימתין לגזר דינו על ידי חבר השופטים, שרי הממשלה האחראים על אכיפת החוק, ביניהם השר לביטחון פנים שעל פי הדיווחים יהיה אמיר אוחנה, יהיו בעלי זיקה אליו לכאורה במה שמביא את החשש לניגוד עניינים בטיפולו הפלילי של נתניהו, ועל כן מבקשת התנועה לאיכות השלטון לפרסם חשש זה בטרם הממשלה מושבעת. 

במידה ובית המשפט לא יורה למנדלבליט להשהות את השבעת הממשלה, ההצבעה בעד חברי הממשלה החדשים צפויה להתחיל מחר בשעה 19:00. על פי הלו"ז המתוכנן יתקיימו נאומים של ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החלופי גנץ, נאום יו"ר הכנסת המיועד יריב לוין ונאום יו"ר האופוזיציה. בשעה 22:00 צפויים חברי הכנסת להצביע בעד הממשלה ולאחר מכן חברי הממשלה החדשים יצהירו אמונים ויכנסו באופן רשמי לתפקידם.