נמשך המצוד אחר המחבל שהשליך בלוק על הלוחם עמית בן יגאל

פלשתינים התפרעו הלילה בכפר יעבד, שם פעלו כוחות צה"ל במסגרת המצוד אחר המחבל שהשליך חלק מבלוק שיש על רס"ל עמית בן יגאל. לוחם יחידת דובדבן נפצע קל במהלך פעילות ליד חברון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/05/20 07:51 יט באייר התשפ

נמשך המצוד אחר המחבל שהשליך בלוק על הלוחם עמית בן יגאל
אילוסטרציה, צילום: דובר צה"ל

הלילה (בין שלישי לרביעי)  נמשך המצוד אחר המחבל שהשליך חלק מבלוק שיש על רס"ל עמית בן יגאל ז"ל, שהובא אמש למנוחות. במהלך הלילה התפרעו פלשתינים בכפר יעבד, ואף תיעדו את ההתפרעויות וזריקות האבנים על חיילי צה"ל. אתמול, במסגרת המצוד אחר המחבל, עוכבו 12 פלסטינים ששהו בבניין ביעבד שממנו הושלך הבלוק.

מדובר צה"ל נמסר: "הלילה במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים במחנה פליטים אל פוואר שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה", התפתחה הפרת סדר אלימה במהלכה מחבלים השליכו אבנים וסלעים, בקבוקי תבערה ומטענים לאורך הפעילות. כמו כן, נשמעו קולות ירי במרחב. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה״ל באורח קל. כמו כן, מוכרת טענה על פלסטיני הרוג ועל מספר פלסטינים פצועים".  

בכפר ביתין, הסמוך לרמאללה, רוססו כתובות בעברית "אני לא נרדם כשנשפך פה דם", ו"חיי חיילינו קודמים לחיי האויב". אתמול, במסגרת המצוד אחר המחבל, עוכבו 12 פלסטינים ששהו בבניין ביעבד שממנו הושלך הבלוק.

מחקירת האירוע אתמול בו נהרג בן יגאל עולה, כי הלוחמים שהיו עמו הספיקו להשיב אש לעבר הגג שממנו הושלכו האבנים אך לא זיהו את המחבלים במקום. לפי התחקיר, האבן הראשונה פגעה בין רגלי בן יגאל לרגלי חברו והיא זו שגרמה לו להביט למעלה - בזמן שהאבן הגדולה יותר, חלק מבלוק שיש, הושלכה על ידי מחבל ששהה בקומה השלישית של הבניין.

אמש הובא בן יגאל למנוחות בבית העלמין בבאר יעקב. מאות ליוו את הלוחם מסיירת גולני שהיה בן יחיד להוריו. אמו נאווה, ספדה לו: "אני כל כך אוהבת אותך, גיבור של אמא, תשמור עלינו מלמעלה. לא יודעת איך אחזיק מעמד. אבן או לבנה, זה לא משנה, הבן שלי מתחת לאדמה. עכשיו אני אומרת לך שלום, שלום ולא להתראות. אוי איזה מלאך. השתנו לי החיים. ילד בכור שלי. ילד אהוב שלי. אנחנו נשמור על הגחלת שלך, על השמחה, על האהבה".

אביו של עמית, ברוך, ספד גם הוא: "הפכתי לאומלל, אין לי כלום יותר חוץ מהדבר הזה. אין לי עוד ילדים, הבן היחידי שלי. ביד הזאת חתמתי לו - אני חתמתי לו. אמרת אבא אל תסרב לי, חתמתי לך ואתה שמחת כאילו אראלה התקשרה". 

נציג הממשלה בהלוויה היה שר הביטחון נפתלי בנט, שספד: "אין לנו אשליות. אנחנו עם שמגלה עוצמה דווקא מתוך קושי. עוצמה מתוך הקרבה. עוצמה שיודעת שאם בנינו לא ילחמו בלילות, הוריהם לא יוכלו לצעוד בבטחה בימים. עוצמה שנשאבת מעומק שורשינו כאן בארץ ישראל".