הפרות בוטות של הנחיות משרד הבריאות: התקהלות ענק של חרדים בירושלים, קבר הרשב"י נפרץ

הפרות ההנחיות במגזר החרדי נמשכות. לאחר אירועי ל"ג בעומר, פרצו צעירים חרדים את קבר הרשב"י והתעמתו עם כוחות הביטחון. בהמשך, התקהלות של כ-2,000 חרדים נרשמה במאה שערים באירוע חלאקה המוני

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/05/20 19:38 יח באייר התשפ

הפרות בוטות של הנחיות משרד הבריאות: התקהלות ענק של חרדים בירושלים, קבר הרשב"י נפרץ
הפרת הסדר במירון, צילום: דוברות משטרת ישראל

עשרות צעירים חרדים פרצו לקבר הרשב"י בהר מירון, זאת לאחר שהתעמתו עם כוחות משטרה שניסו לבלום אותם מלהיכנס למתחם. בדיווח שמגיע מחדשות 12 נראים עשרות הבחורים החרדים צובאים על דלת הקבר, כאשר לבסוף הם מצליחים לפרוץ פנימה. האירוע החמור מצטרף לאירועים מאמש, אז בשכונת מאה שערים בירושלים ובבני ברק נצפו עשרות חרדים מתגודדים סביב מדורות ל"ג בעומר בניגוד להנחיות ההתקהלות של משרד הבריאות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "שוטרי משטרת ישראל פינו כמה עשרות אנשים שניסו להיכנס למתחם הקבר ולהגיע לקבר הציון תוך הפרת התקנות לשעת חירום. השוטרים כרזו למפרים לעזוב את המקום  אך הם סירבו לעזוב את המקום ותקפו את השוטרים, והם נאלצו להשתמש בכוח ולפנות אותם מהמקום. 8 חשודים נעצרו בגין תקיפת שוטרים ובשלב זה המפרים מורחקים מהמתחם על ידי השוטרים".

לאחר התקרית בקשר הרשב"י, בחדשות 12 דווח כי באירוע חלקאה המוני שהתקיים בשכונת מאה שערים בירושלים, נרשמה התקהלות המונית של כ-2,000 חרדים שהצטופפו בשכונה ולקחו חלק באירוע חלאקה שהתקיים עבור ילדים בני 3. על פי הדיווח, מדובר באותו מיקום בדיוק בו אירעה תקרית המדורות מאמש בה הצטופפו המונים. במקום לא היתה נוכחות משטרתית, כך מהדיווח. 

בתוך כך, משטרת ישראל החלה לתחקר היום את אירועי ל"ג בעומר במירון, כאשר בשולי האירוע תועדו נוכחים במקום הזמרים קובי פרץ ועומר אדם. טרם ברור האם לזמרים היה אישור לשהות במקום או שהם הגיעו ללא אישור והפרו את הנחיות משרד הבריאות באופן בוטה. ממצאי חקירת המשטרה צפויים להתפרסם מאוחר יותר הערב.