ראשי רשויות תובעים מנתניהו: אל תחזיר את הלימודים ביום ראשון

במתווה שהוצע על ידי משרד החינוך, תלמידי כיתות ד'-י' צפויים לחזור ללימודים בתחילת שבוע הבא. ראשי הרשויות מתנגדים ומבקשים להחזיר את הלימודים עבור כל ישוב לפי רמת התחלואה הקיימת בו

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/05/20 17:59 יח באייר התשפ

ראשי רשויות תובעים מנתניהו: אל תחזיר את הלימודים ביום ראשון
ארכיון, צילום: Gili Yaari, פלאש 90

ראשי רשויות נגד מתווה החזרה ללימודים לכיתות ד'-י' שהציג אמש משרד החינוך. בהודעה שמשגרים ראשי הראשויות לראש הממשלה בנימין נתניהו דוחים הראשים את המתווה ומבקשים שלא להחזיר את התלמידים ללימודים ביום ראשון במתכונת שהוצעה, אלא להחזיר את התלמידים באופן כירורגי, על פי רמות התחלואה הקיימות בכל יישוב, כאשר בערים הגדולות יחזרו הלימודים בשכונות בהן שיעור התחלואה נמוך. הסיבה לבקשה היא החשש מפני הדבקה באוכלוסיות בעלות אחוזי תחלואה גבוהים.

כזכור, על פי מתווה שהציע אמש משרד החינוך, הוצע להחזיר את תלמידי כיתות ד'-י' כבר ביום ראשון הקרוב, כאשר התלמידים היו עתידים להתחלק לקבוצות של 20 תלמידים, ובכך למנוע התקהלות גבוה והדבקה המונית בנגיף הקורונה. בנוסף, על פי המתווה התלמידים לא יחויבו לחבוש מסכות אך ישמרו על מרחק של 2 מטרים האחד מהשני. המורים ישמרו גם הם על מרחק זהה ויחוייבו בחבישת מסיכה במידה וינועו בין התלמידים. 

עוד עולה מהמתווה המעודכן, כי בחטיבות הביניים בהן אין חטיבה עליונה יתקיימו הלימודים שלוש פעמים בשבוע. מנגד, בחטיבות שבהן יש חטיבה עליונה יתקיימו הלימודים למשך יומיים בשבוע, כאשר בשאר הימים תתקיים למידה מרחוק. עוד הוצע מהמתווה, כי כיתות ד'-ו' יחזרו ללימודים במתכונת מצומצמת של חמש עד שש שעות שבועיות והלימודים והלימודים בכיתות אלו יתקיימו ביום שישי בלבד, או בימים א'-ה' לאחר שעות הלימודים של כיתות א'-ג'. 

המתווה שהוצע הגיע לאחר דיון שנערך בהשתתפות מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ונציגי המטה לביטחון לאומי. בפגישה עצמה משרד הבריאות ניאות להסכים להצעת משרד החינוך ללימודים בקבוצות של 20 תלמידים לאחר שבמתווה קודם שהציע נתניהו, הוצע לאפשר לימודים לקבוצות של 17 תלמידים.