בשורה לנוסעים: משרד התחבורה יפצה את נפגעי ההפסקה בפעילות האוטובוסים

שר התחבורה הודיע כי ציבור הנוסעים שלא יכלו להשתמש באוטובוסים בשל הפסקת השירות שהתרחשה בצל מגפת הקורונה יזכו לפיצויים על חלק מחודש מרץ

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/05/20 15:38 יח באייר התשפ

בשורה לנוסעים: משרד התחבורה יפצה את נפגעי ההפסקה בפעילות האוטובוסים
סמוטריץ'. מפצה את הנוסעים, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מודיע היום (ג') על מגוון פיצויים לאזרחים שלא היו יכולים להשתמש בתחבורה ציבורית בזמן שהושבתה, חרף העובדה כי שילמו על שירותים אלו. על פי ההודעה של שר התחבורה, הפיצוי יינתן לרוכשי שירותי התחב"צ שסבלו מקטיעת פעילותה באמצע חודש מרץ.

"‏כפי שהתחייבנו, סיכמנו היום עם משרד האוצר מתווה הגון לפיצוי משתמשי התחבורה הציבורית שרכשו חופשי חודשי בחודש מרץ או סטודנטים שרכשו חופשי שנתי ולא צרכו את השירות בשל משבר הקורונה. מי שרכשו חופשי חודשי יוכלו לבחור בין שלוש חלופות: חופשי חצי חודשי בחינם, חופשי חודשי ב - 50% הנחה, ‏או 50% משווי הפיצוי בערך צבור לכל מטרה. הפיצוי משקף את החצי השני של חודש מרץ שבו התקיימה תחבורה ציבורית חלקית בלבד. סטודנטים יקבלו הארכה של חודשיים בתוקף המנוי שברשותם או 50% מהשווי הזה בערך הצבור לכל מטרה" הסביר סמוטריץ' את אפשרויות הפיצוי.

כזכור, החל מאמצע חודש מרץ, אז החלו ההגבלות בישראל בשל התפשטות מגפת הקורונה, הוגבלה מאוד תנועת האוטובוסים, והופסקה בין השעות 20:00 בכל ערב עד 5:00 בבוקר, וכן בסופי השבוע, כשתנועת הרכבות הושבתה כליל. בסוף חודש שעבר, הודיע משרד התחבורה כי הוא מחזיר את פעילות קווי האוטובוסים, אולם הפעילות חזרה באופן חלקי כאשר השירות לא ניתן בימי חמישי בלילה ובסופי שבוע. לעומת האוטובוסים שחזרו חלקית, הרכבות טרם חזרו בשל הצורך לסיים את עבודות החשמול בתחנות השונות, והן אמורות לחזור בחודש הבא.