נתניהו: "ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון"

הנשיא ריבלין התייחס לנפילתו של לוחם גולני במהלך פעילות מבצעית: "ליבנו נשבר מול זיו העלומים שנגדע, מול האובדן הנורא. אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/20 10:47 יח באייר התשפ

נתניהו: "ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אישי ציבור, שרים וחברי כנסת התייחסו לנפילתו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל - לוחם בגדס"ר גולני, שנהרג מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית בשומרון

שר הביטחון, נפתלי בנט התייחס לאירוע הקשה: "סמל-ראשון עמית בן יגאל נפל הלילה בעת שהגן על ביטחון ישראל. צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים השפלים שאחראים לכך, ואנו נבוא איתם חשבון.  בשם מערכת הביטחון אני מבקש למסור תנחומים למשפחת בן יגאל היקרה. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה נתניהו שלח תנחומים למשפחת הלוחם: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו של עמית בן יגאל שנהרג הלילה בפעילות מבצעית ע"י בן עוולה. כפי שקרה בכל המקרים בשנים האחרונות, ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון".

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס גם הוא לאבדה הקשה: "‏בשעה הקשה הזו אני שולח חיבוק אמיץ וכוחות למשפחתו של רב סמל עמית בן יגאל שנפל הלילה בעודו מגן על כולנו. ליבנו נשבר מול זיו העלומים שנגדע, מול האובדן הנורא. אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין. יהי זכרו ברוך.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ שלח חיזק את משפחתו של בן יגאל ז"ל: "רק לאחרונה התייחדה מדינת ישראל עם גיבוריה, והיום אנחנו נדרשים בכאב גדול להוסיף שם נוסף לרשימת הנופלים. תנחומיי מעומק הלב לבני המשפחה שאיבדו את היקר להם מכל. לוחמי צה"ל וכל כוחות הביטחון פועלים כל העת, בכל הגזרות, בכדי להבטיח את ביטחוננו. אני בטוח שהם ישימו את ידם על המחבל הארור וימצו איתו את הדין."

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "צער עצום על לוחם צה"ל עמית בן יגאל שנהרג הלילה בידי מחבלים ארורים בכפר יעבד. עמית, בן יחיד, מסר את נפשו בסיירת גולני. אני מקווה שצה"ל ערוך לפעולת תגמול שאחריה האוייב יצטער על הפגיעה בלוחם שלנו. השם יקום דמו".

שר החינוך רפי פרץ בטוויטר: "תזכורת כואבת בבוקר הזה, על אף משבר הקורונה, אויבינו לא נחים לרגע וממשיכים לפגוע בנו. ‏לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל, נפל הלילה בפעילות מבצעית. הוא נהרג מאבן שהשליכו מחבלים מתועבים. סומך על כוחות הבטחון וצה״ל שיניחו את ידם עליהם.  ‏שולח תנחומים וחיבוק למשפחתו של עמית הי״ד".

יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ עמיר פרץ הכיר באופן אישי את עמית ז"ל: ״קיבלתי בכאב עמוק את ההודעה על נפילתו של לוחם גולני, עמית בן יגאל, אח לשתי אחיותיו רוני ואריאל ובנם של נאווה וברוך, חבריי מזה שנים רבות. ליוויתי את עמית בכל תהליך הגיוס שלו לצה״ל ונחשפתי לרצונו העז לשרת ביחידה מובחרת. אין מילים שיכולות למלא את החלל העצום שהוא משאיר אחריו אצל משפחתו וחבריו, אותם אמשיך ללוות בהתמודדות עם הטרגדיה המשפחתית שפקדה אותם. יהי זכרו ברוך."

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) התייחס לחוסר ההסכמות בכנסת: בזמן שאנחנו מתקשקשים בביצת האגו נא לא לשכוח לרגע את חיילינו ביבשה באויר ובים במשימות חשאיות מסכנות חיים האתגר האמיתי לא הסתיים. ניתן להם כוחות ע"י דבר קטן אחדות ואהבת ישראל.

ח״כ אופיר סופר (ימינה) הזכיר כי בכל יום נזרקות אבנים לאבן אזרחים ביהודה ושומרון: ״התרגלנו שלא פוגעים במיידי אבנים- כאילו שאבן לא הורגת. ‏כל יום ישנם מקרים של זריקות אבנים על אזרחים ביהודה ושומרון שאפילו לא מדווחות. 
‏הגיע הזמן לשים סוף- מי שמיידה אבנים דמו בראשו. שולח את תנחומי למשפחתו של החייל עמית בן יגאל הי״ד.״

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שוחח עם מחט אפרים אל"מ יאיר פלאי וחיזק את ידיו,  ואמר לו: "אני מבקש לחזק את ידיך ואת ידי החיילים האמיצים שעושים יום וליל להגנה על תושבי השומרון הנמצאים בחזית ומכאן על כל תושבי מדינת ישראל.  תושבי השומרון וכל עם ישראל אוהבים ומחבקים אתכם.  הפעילות המבצעית הזו נעשתה כדי ללכוד חוליית מחבלים שבאופן קבוע יידתה אבנים ובקבוקי תבערה על תושבי מבוא דותן והסביבה. ליבנו עם המשפחה. בעת הקשה הזו. אנו נמשיך להאחז בקרקע לא ניתן לאויב הרצחני לנתק את אחיזתנו כאן"  דגן קורא לממשלה להורות לצה"ל לבצע פעולת תגמול *"כפי שכל מדינה שיש לה כבוד עצמי, כולל ארה"ב הייתה מבצעת. הכפר ממנו יצא הרוצח צריך להרגיש את נחת זרועה של מדינת ישראל הריסת ביתו של המחבל איננה מספיקה ואיננה מהווה הרתעה מתאימה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן