בעקבות הפרת ההנחיות בל"ג בעומר: מאיימים להחזיר את ההגבלות

לאחר שבליל ל"ג בעומר נערכו הדלקות המוניות בירושלים ובבית שמש, ראש הממשלה דורש להגביר את האכיפה לאלתר ולפזר את ההתקהלויות. ראש המל"ל חושש כי קיום המדורות עלול להביא להתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/20 07:37 יח באייר התשפ

בעקבות הפרת ההנחיות בל"ג בעומר: מאיימים להחזיר את ההגבלות
הדלקות אמש בירושלים , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

טירוף וחוסר אחריות. מאות בני אדם חגגו אמש (ב') את ל"ג בעומר בשכונת בתי אונגרין, הסמוכה למאה שערים בירושלים. החגיגות במקום מתקיימות בניגוד מוחלט להנחיות משרד הבריאות, תוך התקהלות בצפיפות וללא כל פיקוח. גם בבית שמש הודלקו הערב עשרות מדורות ל"ג בעומר, בניגוד להנחיות וכמובן ללא אישור. דווח כי כבאיות הגיעו למקומות ההדלקה לכבות את האש, וכוחות משטרה הגיעו למקום. כתב חדשות 13, יוסי אלי, והצלם שהתלווה אליו, נאזי חורי, הותקפו באלימות כאשר דיווחו ממקום ההתרחשות.

בעקבות כך ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח כעת עם שר ביטחון פנים גלעד ארדן, מ"מ המפכ"ל, וראש המל"ל. נתניהו גינה בתוקף את הפרת הכללים ואמר כי יש להגביר את האכיפה לאלתר ולפזר את ההתקהלויות. בנוסף בראיון הבוקר לגל" אמר השר ארדן:"המשטרה פיזרה את המדורות ההמוניות אמש והמעורבים עוכבו לחקירה. אם לא תהיה אחריות ציבורית נאלץ להחזיר את ההגבלות". ראש המל"ל הגיב גם הוא והביע חשש כי מדובר בהתנהגות שעלולה להביא להתפרצות התחלואה.

משטרת ישראל ממשיכה היום בהערכות המיוחדת ומתכונת פעילות מוגברת לאכיפת התקנות לשעת חירום והמגבלות שהוטלו מכוחן במהלך ל״ג בעומר ועד למחר. אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים, ממשיכים לפעול ברחבי הארץ למען שלום הציבור ובריאותו. 

המשטרה פרסמה את המקומות בהם דווח על הפרת ההנחיות:

  •  במירון: במסגרת היערכות נרחבת של המשטרה באזור, אותרו והורחקו עשרות אזרחים בלתי מורשים שניסו להיכנס למתחם קבר הרשב״י בניגוד לתקנות, זאת דרך השטח הפתוח, תוואי נחל עמוד והישובים הסמוכים וכן חולקו דו״חות בגין הפרות של התקנות. גם לאחר סיום ההדלקות הלילה, המשטרה ממשיכה בהיערכות מוגברת באזור לצורך אכיפת התקנות. 
  • במודיעין עילית: התקבל דיווח במשטרה על הדלקת מדורה והתקהלות של כ-40 איש בניגוד לתקנות. כשכוח משטרה שהגיע למקום על מנת לפזר את ההתקהלות, הוא נתקל בידוי אבנים ובעת שפוזרה ההתקהלות נעצר חשוד.
  • בירושלים: בשכונת מאה שערים התקבלו במהלך הלילה עשרות דיווחים אודות הדלקות מדורות בשכונה. כוחות המשטרה פעלו בשכונה לפיזור התקהלויות המוניות אסורות וכיבוי מדורות. 
  • בבית שמש: התקבל דיווח על הדלקת מדורה במרפסת דירה הנמצאת בבניין מגורים בעיר. כוחות משטרה שהגיעו למקום פעלו לכבות את המדורה יחד עם כוחות הכיבוי וההצלה.
  • בבני ברק: התקבלו הלילה דיווחים במוקד 100 של המשטרה על 13 מדורות שהודלקו ברחבי העיר. המדורות כובו וההתקהלויות סביבן פוזרו ע״י המשטרה. במהלך הפעילות עוכבו לחקירה 4 חשודים.