משרד הבריאות זועם על המתווים לחזרה לשגרה: "עלולות להיות השלכות קשות"

במשרד הבריאות לא אהבו את הפרסומים, בעיקר מכיוון מערכת החינוך, על הקלות נוספות והוספת ימי לימודים, כמו גם על התכנית לפתיחת עונת הרחצה: "לא נכון יהיה להאיץ את התהליכים. מציעים לכל ארגון וארגון לקחת אחריות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/05/20 19:18 יז באייר התשפ

משרד הבריאות זועם על המתווים לחזרה לשגרה: "עלולות להיות השלכות קשות"
ילדי הר חברון חוזרים ללימודים, צילום: דוברות הר חברון

משרד הבריאות נגד חזרה מוקדמת מדי לשגרה. בהודעה שפרסם הערב (ב') המשרד, מובעת ביקורת מרומזת - אך חריפה - על התכניות השונות לחזרה לשגרה שלא אושרו בממשלה, ככל הנראה בעיקר על ההדלפות שיצאו במשך היום ממשרד החינוך לגבי הרחבת ימי הלימודים והחזרת שאר הכיתות לבתי הספר. 

"רק לפי מספר ימים אושרה תכנית מפורטת על מעבר מדורג לשגרת הקורונה", נאמר בהודעת משרד הבריאות. "יש בתכנית הגיון פנימי וכל ארגון או רשות יודעים מה נדרש מהם בכדי לקבל את התו הסגול, ולהיערך למועד הפתיחה המתוכנן עבורו".

במשרד הבריאות מדגישים שהתכניות הללו מוקדמות מדי, והן עלולות לגרום להתפרצות נוספת של המגפה: "לא נכון יהיה להאיץ את התהליכים. מציעים לכל ארגון וארגון לקחת אחריות ולקדם את מה שבתחומו. חזרה לא מבוקרת לשגרה לפני שהמשמעויות של הצעדים הקודמים הגיעו לידי ביטוי, איננה נכונה ועלולות להיות לה השלכות קשות".

אילוסטרציה

אילוסטרציהצילום: shutterstock

בדיווחים שונים במהלך היום נאמר כי כבר בשבוע הבא צפויים תלמידי כיתות ד' עד י', שלא לומדים כיום, לחזור לספסל הלימודים, בחלוקה של שעות וימים לפי כיתות. עוד דווח כי שעות הלימודים בכיתות שלומדות כבר כיום יורחבו.

גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, פרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו הדגמה כיצד יראו החופים עם פתיחת עונת הרחצה. חולדאי כתב: "הצגנו הבוקר לנציגי משרד הבריאות והפנים מתווה ברור להפעלת החופים המוכרזים ששומר על בריאות המתרחצים ומאפשר לתושבות ולתושבים קצת אוויר לנשימה". ניתן להניח שגם את ההצהרה הזו לא אהבו במשרד הבריאות, שלא שש "לשחרר את החבל", ולאפשר הקלות נרחבות, שעלולות להביא להתפרצות מחודשת של הקורונה בישראל.

https://www.facebook.com/ron.huldai/posts/3167178766650536?__xts__[0]=68.ARCmsSg8KGvZ2Gc2Tlryr8NIIfz0XfHPHK2z6YlTfnt7ilseec9oH9_gSyGcpEPR2NYTFmHrbu7gM9E_98EmDmHjJqJY0ULwt6uyW-42Q4U4xaeaaYo1ZFlFqtggdCUd4qrghKSONnEX0ZuMpHFkfPz0Cz3FkNp92aa7bb66oE7NihgK9HFb-DO1BG3utSknE_h_XnRTLPwvZb-L2Gj8OuRZH6mca8j2CRNQYAJQZ-TSkMgD17Y3xFyAqa5vmumi7owtPDTWzsyWN1S7W-tM3QlviJ_pMaTL62JG8-oUAmvPrYl5OayCaIL65Mp93wCcPZkm3kLzpMB2RVSFsuTsBttzDA&__tn__=-R