ניר אורבך אופטימי: נתניהו רוצה לעמוד בהתחייבות לרב רפי לתפקיד שר החינוך

מנכ"ל הבית היהודי עדכן את פעילי הבית היהודי בפרטי המשא ומתן מול הליכוד והסביר כי בתוך המפלגה אין עמדה חד משמעית , אך התחייב: ״עסוקים בשמירה על כוחה המשמעותי של הציונות הדתית בתוך הממשלה ושל הבית היהודי בתוך ימינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/20 19:01 יז באייר התשפ

ניר אורבך אופטימי: נתניהו רוצה לעמוד בהתחייבות לרב רפי לתפקיד שר החינוך
הרב רפי פרץ וניר אורבך, צילום: כיפה

מנכ״ל הבית היהודי, ניר אורבך, שיגר עדכון לחברי הבית היהודי על ההתקדמות במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד וטען כי נתניהו רוצה לעמוד בהבטחתו לרב רפי ולתת לו להמשיך לכהן כשר החינוך: "כרגע העמדה של ימינה כולה היא כי רבים הסיכויים ללכת לאופוזיציה". 

"אנו נמצאים כעת ערב הכרעות משמעותיות. ההצעה המונחת לפתחינו באופן רשמי: שר החינוך, שר לירושלים ולמורשת, סגן שר (לא סגור עדיין איזה) ויו"ר ועדה. אנו לא עסוקים כעת בחשבונות פרסונליים אלא בשמירה על כוחה המשמעותי של הציונות הדתית בתוך הממשלה ושל הבית היהודי בתוך ימינה וממילא גם בממשלה", הסביר אורבך.

אורבך טען כי הבית היהודי מפולג בשאלה האם להיכנס לממשלה גם במחיר נמוך או להתעקש על תיקים בכרירים: "כפי שעולים הקולות של הפעילים והפעילות ושל הציבור הדתי לאומי בכלל, אין עמדה חד משמעית וברורה כיצד הציבור, באמצעות הפעילים, חושב שעלינו לנהוג. מחד, בסוף השבוע שעבר יצא, בתיאום איתנו, מכתב עליו חתומים עשרות סגנים, חברי מועצות, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים, הקורא לנו, באין התקדמות משמעותית באיכות התיקים והתפקידים אותם מציעים לנו ובאין עמידה ברורה על קווי היסוד והערכים החשובים לנו, ללכת לאופוזיציה, ומאידך, עולים קולות רבים הקוראים לנו לשמור על מעמדו של הבית היהודי ועל ערכיה של הציונות הדתית מתוך הממשלה".

מנכ"ל הבית היהודי הסביר כי ראש הממשלה רוצה לעמוד בהבטחתו לרב רפי פרץ ולתת לו להמשיך לכהן כשר החינוך: "כרגע העמדה של ימינה כולה היא כי רבים הסיכויים ללכת לאופוזיציה, אך עדיין מתקיים דיון כיצד ניתן לקבל הצעה משודרגת ובכך להיכנס כשותפים משמעותיים בקואליציה.  לכל הדברים הללו מצטרפת ההבטחה של ראש הממשלה, ערב הגשת הרשימות, וכתמורה למחיר הגבוה ששילמנו עבור אחדות המחנה להשאיר את הרב רפי פרץ בתפקידו כשר החינוך. אנחנו יודעים שראש הממשלה רוצה לעמוד בהתחייבות הזאת" .