כתב אישום בגין שוחד יוגש נגד ראש מחלקת הכשרות ברבנות הראשית

הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד הרב יצחק כהן ארזי באשמת שוחד שקיבל מיבואני מזון, בעד קבלת כשרות על מוצרים. מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: "מונופול המוחלט של הרבנות בתחום הכשרות - מביא לשחיתות חמורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/20 11:39 יז באייר התשפ

כתב אישום בגין שוחד יוגש נגד ראש מחלקת הכשרות ברבנות הראשית
הרבנות הראשית, צילום: Flash90

מחר (ג') תגיש הפרקליטות כתב אישום בגין עבירת קבלת שוחד כנגד ראש מחלקת הכשרות ברבנות הראשית, הרב יצחק כהן ארזי. בעקבות חקירה שהחלה לפני שנתיים התגלה כי הרב כהן ארזי קיבל שוחד ממספר יבואני מזון בעד מתן כשרות למוצרים. על פי תחקיר שערכו בכאן 11 נמצא סרטונים בהם יש תיעוד של הרב כהן ארזי מקבל מעטפות כסף במזומן מהיבואנים.

לאורך החקירות הרב כהן ארזי שמר על זכות השתיקה. אך חלק מהיבואנים הודו על הנעשה ודיווחו כי הכסף שניתן הגיע לעמותות אותן מפעילה אשתו של הרב, אלא שלאשת הרב אין כל עמותה. אחד היבואנים העיד כי התנהלות השוחד בינו ובין הרב מתנהלת כבר במשך כ-8 שנים ובכל מפגש קיבל בין 1,000 ל-1,500 שקלים. בין המקרים דווח כי הרב כהן ארזי נתן אישור גם לכשרות מזויפת לגמרי.

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה: "לצערנו הרב, הגשת כתב האישום מוכיחה כי המונופול המוחלט של הרבנות בתחום הכשרות ובכלל - מביא לשחיתות חמורה ופוגע בסופו של יום בכשרות אותה צורכים אזרחי מדינת ישראל. שוב ושוב מוכח כי הריכוזיות בידיו של פקיד אחד,  משחיתה ומסאבת. הרבנות צריכה להוות גוף רגולטורי בלבד, ולספק מידע פתוח ורב ככל האפשר לציבור על כל גופי הכשרות המעניקים כשרות, במקום לפקח בעצמה על הכשרות באופן בלעדי. הדבר רק יחזק את מעמדה של הרבנות בישראל".