צה"ל הרס בית מחבל מהחולייה שרצחה את רנה שנרב

כוחות צה"ל הרסו הלילה את ביתו של המחבל קאסם שיבלי, חבר בחוליה שרצחה את רינה שנרב הי"ד. במהלך הפעילות פלשתינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה״ל, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/20 07:25 יז באייר התשפ

צה"ל הרס בית מחבל מהחולייה שרצחה את רנה שנרב
רנה שנרב הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

תשעה חודשים לאחר הפיגוע הנורא בו נרצחה הנערה רנה שנרב הי"ד ושלושה חודשים לאחר שקיבלה משפחתו הודעה שביתה יהרס, כוחות צה"ל הרסו הלילה (שני), את ביתו של המחבל קאסם אלכרים ראגח שיבלי בכפר כובר שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין.  המחבל, ששימש כתצפיתן בפיגוע, ביצע יחד עם חברי חוליה נוספים, את הפיגוע ביום 23 באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה רנה ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות פלשתינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה״ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בצה"ל תכננו להרוס את הקומה העליונה, לאטום את קומת המרתף ולהשאיר על כנה את קומת הקרקע. הדברים השתנו לפני כשבוע וחצי כאשר בג"ץ קיבל את עתירת בני משפחת המחבל ששימש כתצפיתן בפיגוע, וקבע כי רק הקומה העליונה בביתו תיהרס. לדברי השופטת, זיקת המגורים של המפגע בקומת המרתף חלשה, משקלה ההרתעתית נמוכה, והשימוש הצפוי של דודתו במרתף - אכן מצדיקים במצטבר את ביטול צו ההחרמה.

לפני כחודשיים הרס צה"ל את בתיהם של שני מחבלים אחרים בחוליה, וליד חנאתשה ויזן מגאמס מרמאללה ומהכפר ביר זית. הריסת הבתים בוצעה לאחר שנדחו עתירות שהגישו משפחות המחבלים לבג״ץ נגד מימוש צו ההחרמה וההריסה, כמו גם בקשתן לקיים דיון נוסף.