ההקלות החדשות: שהייה בפארקים וגנים ציבוריים

בישיבת השרים שנערכה אמש הותרה השהייה בגנים ציבוריים וכן שימוש במתקני כושר. השבים מחו"ל לא יחויבו בכניסה מידית לבידוד במלונית, אם יש באפשרותם לקיים את הבידוד בביתם

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/20 06:51 יז באייר התשפ

ההקלות החדשות: שהייה בפארקים וגנים ציבוריים
מותרת שהייה בפארקים, צילום: Yossi Aloni/Flash90

הממשלה אישרה אמש (א') שינויים בתקנות שעת חירום הכוללים ביטול המגבלות על שהייה בגנים ציבוריים וביטול חובת בידוד במלונית לשבים מחו"ל.

תקנות שעת חירום החדשות: 

- תבוטל המגבלה על שהייה בגנים ופארקים ציבוריים. פעילות במתקני כושר תתאפשר תחת שילוט של הרשות המקומית בדבר הצורך בשמירה על ריחוק פיזי ומניעת התקהלות. יובהר כי עדיין קיימת מגבלה על שימוש במתקני שעשועים המצויים בגן ציבורי או בשטח ציבורי אחר.

- הפטור מחבישת מסכה במהלך טיפול נפשי הניתן לחסר ישע, יתאפשר גם ללא שמירת מרחק של 3 מטר, זאת בנוסף לפטור דומה שכבר ניתן בטיפול בקטין.

חוזרים מחו"ל שיוכיחו יכולת לקיים בידוד ביתי באופן מלא ותקין (כמו דירה לבד, או יחידת דיור נפרדת לחלוטין מדיירים אחרים בבית), יורשו לקיים את הבידוד בביתם או במקום מתאים אחר העומד לרשותם. בנוסף, מי שכבר שוהה במלונית ויוכיח יכולת לבידוד ביתי, יוכל לצאת ולהשלים את תקופת הבידוד בביתו.  

שבים מחו"ל שלא יוכלו לקיים בידוד ביתי יופנו לבידוד במלוניות על חשבון המדינה.

בנוסף, חוזר מחו"ל (כמו גם אחרים המחויבים בבידוד) לא יורשה להגיע לבידוד הבית באמצעות תחבורה ציבורית, למעט במוניות ובהתאם לכללים (שימוש במסכות, נסיעה עם חלונות פתוחים), וזאת כדי למנוע הדבקה פוטנציאלית בתחבורה ציבורית.

אדם שיפר את חובת הבידוד או שייסע בתחבורה ציבורית ייקנס ויידרש להשלים את הבידוד במלונית.

האכיפה תתוגבר והמשטרה תאכוף ותוודא את בידוד הבית של השבים מחו"ל ותיעזר לצורך כך גם במפקחי רשות האוכלוסין וההגירה.

תוקף התקנה עד ליום ג׳, 19 במאי 2020.