יוסי דגן נגד בנט ונתניהו: "מעבירים שכר למחבלים רוצחים בכלא"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן בביקורת חריפה על בנט וראש הממשלה שהחלו להעביר היום תוספת של 800 מליון ש"ח לרשות הפלסטינית: "אל תתחבאו, תגידו לציבור שמעבירים כספים שמשמנים את הרשות הפלסטינית והטרור. דם הנרצחים צריך להיות כנגד עיניכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 18:53 טז באייר התשפ

יוסי דגן נגד בנט ונתניהו: "מעבירים שכר למחבלים רוצחים בכלא"
יוסי דגן. מוחה על העברת כספים לרשות הפלסטינית, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ביקורת חריפה ומפתיעה מבית,  של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כנגד שר הבטחון ח"כ נפתלי בנט, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. 

במכתב חריף שהוציא היום יוסי דגן הוא אומר: "התעדכנו מכלי התקשורת כי היום החלה העברת לא פחות מ 800 מליון שח הלוואה שתהפוך למענק לרשות הפלסטינית. תוספת על מאות המליונים שמועברים אליה מדי חודש עי מדינת ישראל. הטענה מאחוריה מסתתרים מי שאישרו את ההעברה הזו היא שמדובר בכספי סיוע עבור הקורונה. אלא שבאופן "מפתיע" מדובר בדיוק באותו סכום שקוזז ע"י ממשלת ישראל בכדי שלא יועברו כספים למחבלים היושבים בבתי הכלא הישראלים. ברור לכל שמדובר דה פקטו בכניעה לרשות הפלסטינית הרצחנית המפעילה לחץ על ממשלת ישראל להעברת הכספים המועברים לטרור וכעת נמצא ה"צידוק". הקורונה תכסה על כל פשעים. אני קורא לך אדוני ראש הממשלה, שר הבטחון לעצור מיידית את העברת הכספים הזו שמיועדת למחבלים ותביא לנרצחים נוספים". 

עוד אומר דגן: "מעבר לכעס הגדול על שימון מנגנון הטרור בהעברת סכום של 800 מליון שח שכולם יודעים שהולך למשכורות של מחבלים ורוצחים בכלא,   הפוליטיקאים וגם מערכת הבטחון יודעים היטב שהכסף הזה הולך למשכורות של מחבלים רוצחים בכלא הם אומרים מצד אחד: אנחנו מקפיאים כספים לרשות הפלסטינית ומהצד השני עושים כאילו מבצעים הלוואה לטיפול בקורונה כשבמסמך עצמו כתוב שזה הופך למענק לרשות הפלסטינית, אני אומר לראש הממשלה ולשר הבטחון ולשר האוצר שלושתם ממנהיגי המחנה הלאומי אל תתחבאו, תגידו לציבור אנחנו מעבירים כסף לרשות הפלסטינית כסף שמשמן את פעילי הטרור, ואת המחבלים שיושבים בכלא. אל תתחבאו מאחורי הקורונה, הדם של הנרצחים שהיו והדם של הנרצחים חלילה  שיהיו צריך לעמוד לנגד עיניכם כשמקבלים החלטה כזו. תגידו לציבור דוגרי. אתם רוצים להעביר כסף למחבלים תגידו את זה בפנים. אל תתחבאו מאחורי הקורונה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מנהל מזה שנים מאבק כנגד העברת כספים לרשות הפלסטינית המעבירה כספים למחבלים. בין השאר הביא את הילדה איילה שפירא שנפצעה בפניה בפיגוע בקבוק תבערה - לפרלמנט האירופי וזו דיברה כנגד העברת הכספים לטרור וזכתה להדים עצומים. חברי הפרלמנט מחאו לה כפיים במשך כמה דקות, הגישו שאילתות בעקבות דבריה לפרלמנט האירופי וראש הממשלה יצר קשר איתה ועם דגן בה הודה להם ולאחר מכן קודמה באופן משמעותי עצירת העברת כספים לרשות הפלסטינית והגברת הפיקוח.  לפני כשבוע גיבה דגן את מוחמד אסאד מחבל לשעבר שחזר למוטב ועתר לבג"ץ כנגד ראש הממשלה ושר האוצר על העברת 800 מליון שח נוספים לרשות שתומכת בטרור לכאורה בשל הקורונה.   כשאמר: "מדינת ישראל מעבירה כספים לרשות הפלסטינית שעושקת את בני עמה, משתמשת בכסף לטרור וכל זאת ללא פיקוח על העברת הכספים".