לקראת מחסור ברופאים? 50% מרופאי ישראל יפרשו לגמלאות בעשור הקרוב

הוועדה לנושא הקורונה דנה בנושא שירותי רפואה בקהילה. יו"ר הסתדרות הרופאים: "תומכים במחאת המתמחים וחושבים שצריך לעשות רפורמה בשעות רופאים ובטח בקיצור שעות התורנות, תוך אי פגיעה ברמת ההתמחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 12:30 טז באייר התשפ

לקראת מחסור ברופאים? 50% מרופאי ישראל יפרשו לגמלאות בעשור הקרוב
ישיבת הוועדה, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בדיון שערכה הוועדה לנושא הקורונה היום (א') על שירותי הרפואה בקהילה אמר יו"ר הסתדרות הרופאים, פרופ' ציון חגי כי "אנחנו תומכים במחאת המתמחים וחושבים שצריך לעשות רפורמה בשעות הרופאים ובטח בקיצור שעות התורנות, תוך אי פגיעה ברמת ההתמחות. אנחנו עורכים דיונים עם המועצה המדעית ומנהלי המחלקות ואני מקווה שנכניס תוך זמן קצר פיילוט לקיצור התורנויות. נצטרך להיכנס לרפורמה בשעות העבודה של הרופאים בכלל, גם בכירים וגם מתמחים וניכנס בקרוב למו"מ מול האוצר בנוגע לשעות העבודה."

עוד הוסיף, "סוגיה נוספת היא סוגיית הרופאים בקהילה שנחשפו לקורונה והיו בבידוד ולצערנו עדיין לא מתוגמלים. האוצר החליט לתגמל רק את הרופאים בבתי החולים ולא את רופאי הקהילה שעמדו בחזית המאבק בקורונה והיו הראשונים להיחשף. את העוול הזה צריך לתקן מול החיילים בחזית ששכרם נפגע ב-50%".

לשאלת ח"כ אבוטבול, לגבי תגבור כוח האדם וכן לגבי הרפורמה השיב: "השנה הוספנו 500 רופאים, 200 נקלטו ונגיע לעוד 300 אך אנחנו זקוקים לתוספת כזו ברמה שנתית כי אנחנו צופים ש-50% מרופאי ישראל יפרשו לגמלאות בעשור הקרוב. אם נכניס היום את הסטאז'רים שמסיימים כל שנה עדיין תוך עשור יהיה מחסור של 5000 רופאים". 

יו"ר הוועדה ח"כ שלח: "המחסור הצפוי דורש התייחסות לאומית וזה במגרשו של שר האוצר הבא. זה דורש משאבים לאומיים, תכנית חירום ותקציב חירום. זה דורש משאבים לאומיים, תכנית חירום ותקציב חירום. ראשי מערכת הבריאות- לכו אל ראשי מערכת הביטחון ותלמדו איך משיגים כסף".