חוזרים לשגרה: תורי ענק בתחנות האוטובוס

חיילי צה"ל ואזרחי ישראל חוזרים לשגרה, ומדווחים על עומסים רבים בתחנות האוטובוסים, "אי אפשר לשמור על ריחוק של 2 מטר במצב כזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 10:59 טז באייר התשפ

חוזרים לשגרה: תורי ענק בתחנות האוטובוס
ארכיון, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

עומסים רבים וצפיפות נרשמו הבוקר (א') בכמה מוקדי תחבורה ציבורית ברחבי הארץ. נוסעים רבים ובהם חיילים בדרכם חזרה לבסיס הצטופפו בתחנות, בעוד תדירות האוטובוסים ממשיכה להיות נמוכה. מקור במשרד התחבורה: "חזרת צה"ל לתחבורה הציבורית לא תואמה איתנו והתרענו על העומס הצפוי בראשון בבוקר". צה"ל: "החזרה תואמה עם משרד הביטחון". 

מלבד התחנה המרכזית בירושלים, שרר עומס רב גם בחיפה, תל אביב, אשקלון, באר שבע, חדרה, אילת, רחובות, ראשון לציון ומקומות נוספים, כך לפי חברת אגד. אחד הסיבות העיקריות לבעיה היא העובדה, שהתחבורה הציבורית פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות, במסגרתן בכל אוטובוס יכולים לנסוע עד 20 אנשים, במטרה להימנע מהתקהלות - דבר שמביא לעומס רב בתחנות, עקב מחסור באוטובוסים.

חיילים רבים דיווחו הבוקר על עומס מיוחד בתחנה המרכזית בירושלים. כאשר עשרות רבות של חיילים ואזרחים הצטופפו בקומת תחנות האוטובוסים בתורים ארוכים מהרגיל, וללא רווחים כנדרש, על אף הנחיות משרד הבריאות ופקודות צה"ל. אשר דרשו מהחיילים לעמוד בהנחיות משרד הבריאות ולשמור על כללי הריחוק וההיגיינה. 

מדובר צה"ל נמסר: "על רקע חזרת התחבורה הציבורית לתפקוד, תואם השימוש בה על ידי משרתי צה״ל עם משרד התחבורה. כפי שהיה נהוג גם קודם למגיפת הקורונה, לבסיסי ההדרכה וליחידות המרוחקות ניתן מענה בהיסעים יעודיים בימי העומס (ראשון וחמישי) ובאופן כללי אין כל שינוי בתצורת השינוע של משרתי צה״ל. יודגש כי צה״ל ערוך להפעיל את מערך ההיסעים הייעודי באם יידרש הדבר."