איילה חסון התראיינה בדמעות: "איימו עליי והכפישו אותי, יש צנזורה עיתונאית" | האזינו

עיתונאית חדשות 13, שפרסמה ציטוטים מהקלטות מנדלבליט-אשכנזי בהקשר פרשת הרפז, וספגה תגובות נזעמות, תוקפת בראיון מטלטל: "יועמ"ש ורמטכ"ל לא יכולים להסתתר מאחורי תירוץ שבדרך כלל אנשים מהעולם העבריייני מסתתרים מאחוריו" | האזינו לראיון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 09:34 טז באייר התשפ

איילה חסון התראיינה בדמעות: "איימו עליי והכפישו אותי, יש צנזורה עיתונאית" | האזינו
איילה חסון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערת 'פרשת הרפז' נמשכת. העיתונאית איילה חסון פרסמה ביום שישי בערב בחדשות 13 ציטוטים מהקלטה, בה נשמע, לטענתה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בזמן כהונתו בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי, אומר לרמטכ"ל דאז וחבר הכנסת היום, גבי אשכנזי, "אני אסגור לך את העניין, אני אדאג שהסגנית שלי תסגור את זה", ציטוט המתייחס, לכאורה, להעלמת ראיות בפרשת הרפז.

הקלטות פרשת הרפז נחשפות | מנדלבליט לאשכנזי: "אסגור לך את העניין"

חסון ספגה ביקורת רבה, כולל תוך כדי שידור מעמיתה לערוץ, הכתב המשפטי של חדשות 13, אביעד גליקמן, על הפרסום, בטענה כי מדובר בחומר הנמצא תחת צו איסור פרסום. הבוקר (א') בראיון לשרון גל ב'גלי ישראל', סיפרה חסון בדמעות כי עברה מתקפות אישיות, וטענה כי בתקשורת הישראלית יש "צנזורה עיתונאית", בכל מה שנוגע לפרסומים שליליים על מתנגדי נתניהו.

"שמעתי שאיזו עיתונאית אמרה ׳אין קלטת׳, כל מיני שטויות כאלה, לא תכננתי להוציא את זה בצורה כזו, מה שנקרא קצת מתוך כעס, על הסטנדרטים הכפולים שיש כאן שאין לי דרך להסביר אותם", אמרה חסון, בהתייחסה לטענות כי הפרסום שלה אינו נכון. לדבריה, "אני לא זקוקה לפולו׳ כדי לדעת שאני עיתונאית, התקשורת אחראית לכך שהציבור ידע, אסור לתקשורת לעשות איפה ואיפה, אם יש מידע קשה על מאן דהוא - ראוי שהציבור ידע. אני שנים ממודרת מהפרקליטות, לא מתודרכת על ידם, לא מדברים איתי בטלפון. למה? כי יש ביקורת".

אביחי מנדלבליט בימיו כפצ"ר

אביחי מנדלבליט בימיו כפצ"רצילום: קובי גדעון, פלאש 90

חסון תקפה את פרקליטות המדינה: "אוחנה (שר המשפטים, ח"כ) לא הראשון שהשתמש במונח כת הפרקליטות, השימוש בביטוי הזה נעשה כבר לפני שנים. בפרקליטות, ואני לא רוצה לדבר בהכללה כי הפרקליטות זה גוף חשוב, אבל זה כמו בפוליטיקה שיש בה אנשים שסרחו".

על המתקפות נגדה אמרה: "למדתי שיעור מרתק: יש את התקשורת ויש את הציבור ברשתות - שזה דבר מדהים, לא ראיתי דבר כזה, אי אפשר לחסום את נגמרו הימים האלו. נגמרה ההגמוניה. מי שמפחד שיפטרו אותו ממקום העבודה שלו - לא יעמוד בזה. האמן לי שרון - אין לי שום עמדה פוליטית. אם הייתי רוצה להיות פוליטיקאית הייתי הולכת לפוליטיקה, חלאס! הגיע הזמן שגם לאמת יהיה כוח.

"תאמין לי שרון מה שאני עברתי בפרשה הזו - בנאדם עם כתפיים פחות גדולות היה קורס. איימו עלי, הכפישו אותי ואת בעלי, היו גם מעקבים אחרי במימון של אנשי עסקים. כל עוד פרסמתי את מה שמתאים לנרטיב - קיבלתי פרסים. למה? כי זה לא מתאים. יש פה דיקטטורה... לא, אני חוזרת בי מהמילה הזו.
אין לי שום פוזיציה בסיפור הזה, עשר שנים אני עוסקת בפרשה הזו, ויש ׳צנזורה עיתונאית׳, זה מעניין זה לא מעניין הם מחליטים. כל מי שעשה משהו מטונף ויגיד על נתניהו - נכבס לו את זה. אני לא ארתע מכל מיני בריונים שעושים על הראש שלי בהקשר הזה".

גבי אשכנזי בימיו כרמטכ"ל

גבי אשכנזי בימיו כרמטכ"לצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

היא תקפה ישירות את היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, בשל צו איסור הפרסום המוטל על פרסום ההקלטות: "היועמ"ש צריך לפחד מהשיח ברשתות? למה מה השיח הזה יגרום לו? לפרסם את הקלטת, אוי ואבוי. אז האמת תתברר, יתברר על מי שומרים ועל מי לא שומרים, נגלה שלווינט אין טוקבקים כי זו לא רשת חברתית. ידיעות אחרונות קרעו לי את הצורה, כל שבוע מטנפים עלי.

"והכי חשוב, יועץ משפטי ורמטכ"ל לא יכולים להסתתר מאחורי תירוץ שבדרך כלל אנשים מהעולם העבריייני מסתתרים מאחוריו, טענת האזנת הסתר. עושים על זה צו איסור פרסום? צריך לעשות לזה גילוי מיידי. מי קבר את זה כל השנים האלה? יש דברים חמורים, דברים שראוי שהציבור ידע אותם".

בסיום השיחה התקשתה חסון לעצור את הדמעות: "מפיק מנוול, חבר של אשכנזי וחבר של הרבה עיתונאים צעק שצריך לפטר אותי מהרדיו. יש מישהו שפועל לפטר אותי, שפועל להוריד אותי. חבר טוב של אשכנזי. הם לא מפסיקים לרדוף, מה אתה חושב? בושה. די, בוא נפסיק את השיחה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן