"ל"ג בעומר הוא יום חופש. התנהלות האוצר - כושלת ובריונית"

מזכ"לית הסתדרות המורים תקפה את משרד האוצר, בשל הדרישה מהגננות לעבוד בל"ג בעומר: "אני עובדת לפי הסכמים. חופשת ל"ג בעומר תהיה ככתבה וכלשונה בהסכמים". האוצר: "המורים - הסקטור היחיד שהמשיך לקבל שכר מלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 08:45 טז באייר התשפ

"ל"ג בעומר הוא יום חופש. התנהלות האוצר - כושלת ובריונית"
יפה בן דוד, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סערת החופשה בל"ג בעומר נמשכת. אחרי הזעם של ההורים על כך שחופשת ל"ג בעומר תתקיים כמדי שנה, על אף שבתי הספר והגנים פועלים במתכונת חלקית, ימים ספורים אחרי שהחלו לחזור מהשבתת הקורונה, מזכ"לית הסתדרות המורים עולה להתקפה, ומפנה אצבע מאשימה כלפי משרד האוצר.

בלי בושה: הגננות והמורים לא ילמדו בל"ג בעומר

בראיון ב'כאן' אמרה הבוקר (א') יפה בן דוד כי "ל"ג בעומר הוא יום חופשה בהסכמים מזה שנים. בהתחלה אמרתי שגננת שרוצה להתנדב יכולה להתנדב וזו החלטה שלה. משרד האוצר כדרכו בקודש לוקח דברים כאלה ועושה שימוש ציני ומכוער".

לדבריה, "אני הפסקתי להאמין לאוצר, ההתנהלות שלו כושלת ובריונית. אני עובדת לפי הסכמים. חופשת ל"ג בעומר תהיה ככתבה וכלשונה בהסכמים.

"העבודה של הלמידה מרחוק קשה. אי אפשר לנצל כל הזמן את המסירות של עובדי ההוראה – בגלל שאנחנו נשים? לשום גוף אחר לא מתנהגים בצורה כזאת". הוסיפה מזכ"לית הסתדרות המורים.

סערת החופש בל"ג בעומר | הגננות: "הופקרנו ללחצי ההורים"

סגן הממונה על השכר באוצר, משה בכר הגיב לבן דוד בשידור, ואמר כי "אף אחד לא חושב שהמורים צריכים לעבוד בהתנדבות". עם זאת הוא ציין כי עובדי ההוראה "הם הסקטור היחיד שממשיך לקבל שכר מלא, למרות שהלימודים לא התקיימו בצורה מסודרת".

עוד הוסיף: "משרד החינוך ואנחנו מתמקדים בעיקר - החזרת המערכת ליציבות ושפיות כמה שניתן במסגרת ההנחיות".

כזכור, ביום שישי הסתדרות המורים חזרה מהקריאה הפומבית לגננות להתנדב לעבודה בל"ג בעומר: "על אף רוח ההתנדבות והמסירות שגיליתן, נוכח התנהלות שערורייתית של משרד האוצר בשעות האחרונות, אין להתנדב בל"ג בעומר. לא ניתן למשרד האוצר לנצל את משבר הקורונה לצורך פגיעה בזכויותיכן". נאמר בהודעת ההסתדרות.