ל"ג בעומר במירון: איך המשטרה נערכת?

לקראת ל"ג בעומר, המשטרה נערכת בכוחות גדולים למניעת הגעה למירון והסביבה. אלו המנסים להגיע, עלולים לקבל קנסות ואף יבוצעו מעצרים. 2,000 שוטרים ישתתפו במבצע. "מי שמתכנן משחקי חתול ועכבר עם השוטרים, זה לא מומלץ", אומר מפקד המרחב במשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 07:55 טז באייר התשפ

ל"ג בעומר במירון: איך המשטרה נערכת?
מירון בשנה שעברה, צילום: איתן אלחדז

המשטרה נערכת לקראת ל"ג בעומר וההדלקות המסורתיות במירון בצל הגבלות משרד הבריאות ומשבר הקורונה. ניצב משנה שלום אביטן, מפקד מרחב כנרת במחוז הצפוני של המשטרה יפקד על מבצע אירועי ל"ג בעומר במירון, כאשר השנה האירוע כולו, אשר מנה בשנים קודמות, לפי ההערכות, כחצי מיליון איש, יתקיים בנוכחות 150 משתתפים ב-3 מדורות בלבד.

"השנה, בניגוד לשנים קודמות, המשימה קשורה לבלימת התפשטות הקורונה. המשימה הראשונה שלנו היא להגן על בריאות הציבור, לעומת השנים הקודמות שבהן המשימה הייתה אבטחה, הכוונת תנועה ושמירה על הסדר הציבורי, כדי לאפשר לחצי מיליון ישראלים להגיע להר ולחגוג. השנה המשימה תהיה לאפשר רק שלוש הדלקות". כך אומר אביטן בראיון ל"ידיעות אחרונות"

ומוסיף, "תהיינה שלוש הדלקות בלבד, כשכל הדלקה מוגבלת ל־50 אנשים בלבד. בסך הכל יורשו לעלות רק 150 משתתפים. אנו אוכפים את החלטות הממשלה לגבי כמות האנשים ומספר ההדלקות, המטרה העיקרית היא מניעת הפצת המחלה בקרב החוגגים".

לדבריו, "אנו מקווים ומאמינים שהציבור יישמע להנחיות, אך בכל מקרה, תהיה נוכחות שוטרים בכל הארץ. שוטרים יבדקו כלי רכב גם במרחק של עשרות קילומטרים ממירון, וימנעו בצורה נחושה כל הגעה להר, למעט ממי שמתגורר באזור ומורשה לעבור. קיים מעגל שאליו לא ניתן לעבור גם ברגל".

אביטן מזהיר: "יש לנו אמצעי אכיפה – החל מקנסות ועד למעצר בכוח. אנחנו מאוד מקווים שלא נצטרך להשתמש בסמכויות האלה, אבל אנו ערוכים גם לזה. אנו ערוכים בצירים, ביערות, במושב מירון ובכל האזור ומבצעים כבר מיום חמישי האחרון אכיפה על בעלי הצימרים שנאסר עליהם להשכיר למי שאינו תושב האזור. מי שמתכנן לעשות משחקי חתול ועכבר עם השוטרים זה לא מומלץ. נגלה אפס סובלנות להפרות חוק".