דרעי: "70% מהחולים במדינת ישראל הם חרדים"

שר הפנים הודה כי נגיף הקורונה פגע בעיקר בחרדים ולא רק בערים החרדיות, אלא בכל מקום במדינת ישראל. על בתי הכנסת הסגורים: "לא מדובר כאן בהישגים פוליטיים. אם הייתי עומד על זה שיפתחו את בתי הכנסת, הייתי מצליח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/05/20 23:47 טו באייר התשפ

דרעי: "70% מהחולים במדינת ישראל הם חרדים"
דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני חושב שצריך לעשות בציבור שלנו חשבון נפש אמיתי, משום שלצערי 70% מהחולים במדינת ישראל הם חרדים, ולא רק בערים החרדיות אלא בכל המקומות במדינת ישראל". את הדברים אמר שר הפנים אריה דרעי, במסגרת ראיון שפורסם הערב (שבת) באתר "כיכר השבת". דרעי התייחס לנגיף הקורונה ולנתוני התמותה הנמוכים יחסית בישראל: "הקב"ה עשה איתנו חסד, עם כל מה שקורה במדינת ישראל ביחס למדינות אחרות. תראה את מספרי הנפטרים בניו יורק ובלונדון, ותבין את החסד שעשה איתנו הקב"ה".

דרעי דיבר גם על בתי הכנסת הסגורים ול"ג בעומר במירון: "אני מקווה שנצא מהמשבר הזה, וכמובן חייבים להמשיך ולשמור. אנשים שואלים אותי איך פותחים מכוני כושר ולא בתי כנסת, או את ההילולא במירון, ואני אומר להם 'מי כמוני רוצה שייפתחו את בתי הכנסת, אני הראשון שבעד לחגוג את ל"ג בעומר, אבל קחו בחשבון שלפי הסטטיסטיקה ברור לכולם שמתוך מאות האלפים שמגיעים למירון כמה עשרות מתוכם יכולים להיות חולי קורונה, ואז ביכולתם להדביק את הציבור".

"בנוגע לבתי הכנסת, ברוך ה' שאנו נמצאים כעת במצב שכולנו מתפללים בציבור. ישנם מניינים בשטחים פתוחים, ואנחנו כבר לא במצב שהיינו לפני חודש שבו התפללנו בבית, ולכן היות שההתייחסות לבתי הכנסת היא לא בצורה אחידה, משום שאי אפשר באמת להתחייב ולקחת אחריות על מה שקורה ב'שטיבלאך', או אפילו בבתי כנסת גדולים, לכן - לא מדובר כאן בהישגים פוליטיים, ותאמין לי שאם הייתי עומד על זה שייפתחו את בתי הכנסת, הייתי מצליח - מדובר כאן על הוראה של הרבנים, ובנושא שצריך לקחת עליו אחריות".