אוחנה: "שוקל הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בעניין מנדלבליט"

אמיר אוחנה, שנכנס לתפקידו לפני כמעט שנה, מסכם הערב את עבודתו ותוקף את מערכת המשפט. "החשדות הולכים ומתרבים, אבל היום גם אין פרקליט מדינה שיבדוק אותן". מחר ייפגש אוחנה עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/05/20 21:43 טו באייר התשפ

אוחנה: "שוקל הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בעניין מנדלבליט"
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר המשפטים אמיר אוחנה, פרסם עם צאת השבת פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא מודיע כי הוא מסיים את תפקידו במשרד המשפטים, בדאגה רבה: "אם הכל יעבוד כמתוכנן, אסיים השבוע את כהונתי כשר המשפטים. זמן סיכומים עוד יגיע, אבל אני עוזב בדאגה גדולה. הגעתי לתפקיד עם הרבה ידע על מערכת המשפט, כמי שעסק בתחום וספג לא מעט שעות בית משפט ופרקליטות. הגעתי מודאג – אני עוזב הרבה, הרבה, ועוד כמה פעמים הרבה יותר מודאג".

"מה שחושפים כמה עיתונאים אמיצים בעת האחרונה (להבדיל ממדבררי המערכת, ועל כך אולי ארחיב בהזדמנות אחרת, שאיבדו מזמן את הזכות להיקרא "עיתונאים") ראו למשל מה שחושפת בימים האחרונים העיתונאית איילה חסון, אמור להיות רעידת אדמה של ממש. אם הדברים לא היו משרתים את אג'נדת "רק לא ביבי", אין לי ספק שכך גם היה".

"יש במערכת גם אנשים המכירים באמור לעיל, אך יש פחד גדול ואימה לתת לדברים פומבי. כל מי שעיניו בראשו רואה את הירידה חסרת התקדים באמון הציבור בפרקליטות ובייעוץ המשפטי לממשלה, ורק מי שהדבר איננו מדאיג אותו יכול להתעלם מכך. זה היה צריך להיות בראש ובראשונה אינטרס של מי שמערכות אכיפת החוק והמשפט יקרות ללבו – ובראשם היועץ המשפטי לממשלה – לבצע בהן בדיקה מקיפה, כוללת ושקופה לעיני הציבור. לחזק את אמון הציבור במערכות. לצערי זה לא קורה".

אוחנה תקף את מערכת המשפט כולה. "המערכות נגועות עמוק מדי בניגודי עניינים, בקשרים אישיים, קליקות ושיקולים זרים המונעים זאת. החשדות הולכים ומתרבים, אבל היום גם אין פרקליט מדינה שיבדוק אותן. בינתיים, יש פרקליט מדינה לשעבר שנכנס למערכות משרד המשפטים, לכאורה בניגוד לחוק".

אוחנה לא נשאר אדיש למצב הגרוע אותו הוא מתאר. אם הפגישה עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לא תעזור, הוא ישקול הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בעניין פרשיות מנדלבליט: "על כן החלטתי להיפגש מחר בבוקר עם מבקר המדינה ולבקש ממנו להיכנס לעובי הקורה. פשוט – אין גורם אחר שיכול לקיים בקרה כוללת ואפקטיבית על הרעות החולות שבמערכת. לנציב הביקורת על הפרקליטות, אדם שיש לי הערכה רבה מאוד אליו – השופט רוזן – אין את הסמכויות בחוק לבצע זאת. אם מבקר המדינה ימנע מלבצע את הבדיקה, אשקול הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקה כוללת של כל הטענות החמורות המתרבות ונערמות".

https://www.facebook.com/mkamirohana/videos/317020719279266/