שוחרר אביו של המחבל שרצח שני ישראלים בברקן

לאחר 18 חודשים מאסר, וליד סלימן נעאלוה שידע על כוונת בנו לעשות פיגוע התופת בברקן, שוחרר אתמול מהכלא הישראלי. יוסי דגן: "אבא שגידל מפלצת, לא אשכח את הזוועה כל חיי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/20 20:48 יג באייר התשפ

שוחרר אביו של המחבל שרצח שני ישראלים בברקן
צילום: צילום מסך

וליד סלימן נעאלוה אביו של המחבל אשרף נעאלוה שרצח שני ישראלים בפיגוע התופת בברקן לפני כשנה וחצי שוחרר אתמול מהכלא הישראלי. נעולוה על פי כתב האישום ידע על כוונות בנו לרצוח ישראלים ואף שיבש הליכים משפטיים לאחר מכן. בית המשפט הצבאי גזר עליו 18 חודשים מאסר שהסתיימו אתמול כאמור. 

כזכור, לפני כשנה וחצי הזדעזעה המדינה מאחד הפיגועים האכזריים שידעה בשנים האחרונות כאשר אשרף נעאלוה פרץ לאזור התעשייה בברקן שבשומרון כפת את קים לבנגרונד ואת זיו חג'בי שעבדו באזור התעשייה והוציא אותם להורג מייד לאחר מכן. נעאלוה הצליח להמלט מכוחות הביטחון ובמהלך מודיעיני חוסל לאחר כחודשיים. 

ראש המועצה האזורית יוסי דגן שהגיע למקום הפיגוע אומר היום כי הוא לא ישכח את התמונות הללו כל חייו "מדובר באבא שגידל מפלצת, אין מדובר בבן אדם אלא בחיה אכזרית שאין בינה ובין האנושות כלום ושום דבר" דגן פרץ למקום הפיגוע יחד עם המח"ט ואמר כי התמונות מהמקום ילוו אותו לכל ימי חייו "אירוע שאין לו תקדים בהיקף האכזריות שלו'" 

דגן תקף את ההרתעה הישראלית ואמר כי היא אינה חזקה דיה "ראינו היום את תמונות החגיגות שנערכו לכבודו של האבא שהשתחרר ממעצר לאחר מאסר קצר של שנה וחצי, הוא היה יכול למנוע את הרצח אך לא רק שלא מנע אלא גם סייע לבנו להמלט לאחר מכן, החגיגות הללו הן מראה לאיבוד ההרתעה שלנו. מי שמסוגל לחגוג לסייען ברצח של חפים משפע רק בגלל שהם יהודים הוא חסר פחד, אם ההרתעה הישראלית הייתה חזקה יותר אני בטוח שלא היינו רואים את החגיגות הללו"