אדם שניסה להתאבד חולץ מגשר המנהרות: צפו בדרמה

כוחות ההצלה יחד עם יחידת החילוץ עציון חילצו צעיר שככל הנראה תכנן להתאבד מגשר המנהרות שבכביש בין ירושלים לגוש עציון. הכוחות יצרו איתו קשר, שכנעו אותו להישאר במקומו וחילצו אותו בשלום | צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/20 08:59 יג באייר התשפ

אדם שניסה להתאבד חולץ מגשר המנהרות: צפו בדרמה
פעולות החילוץ, צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים

במהלך הלילה פעלו לוחמי האש והיחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז ירושלים מתחנת הבירה, לחילוץ צעיר כבן 19 שהוגדר נעדר ואותר במצב מסכן חיים על גשר כביש המנהרות בדרום ירושלים.

מתנדבי יחידת החילוץ עציון איתרו את הצעיר על הגשר, ובפעילות משולבת יחד עם צוותי מו"מ של משטרת ישראל, הצליחו לשכנע את הצעיר להישאר על הגשר.
בשלב זה, מחלצי היל"מ של כבאות והצלה לישראל תחנת הבירה, חילצו את הצעיר באמצעות מערכת חבלים ייעודית כשהוא כל הזמן מאובטח ע"י לוחם אש-מחלץ באוויר.

פעולות החילוץ

פעולות החילוץצילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים

רשף דורון עדיקה מפקד פעולות החילוץ בשטח סיפר: "קיבלנו הודעה מאנשי יחל"צ עציון על נעדר  שאותר על גשר ונמצא בסכנת חיים.
הבנו מיד את אופן הפעילות הדרושה, ולפיכך הזנקנו למקום צוותים מהיחידה לחילוצים מיוחדים של תחנת "הבירה" מדובר בגשר בגובה של עשרות מטרים, והיה חשש ממשי לחייו של הצעיר.
החילוץ התבצע כל הזמן תוך שיתוף פעולה עם צוותי מו״מ של משטרת ישראל, זאת בשל הרגישות ומצבו של הצעיר.
לאחר שקיבלנו אישור מצוות המו"מ לפעול,  גלשתי אל הצעיר רתמתי אותו אליי ואבטחתי אותו ובפעילות בטוחה ומבוקרת חילצנו והורדנו אותו עד לקרקע ומשם העברנו אותו לבדיקה של כוחות מד"א ירושלים".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן