הערב: הממשלה תדון בהטלת סגר בל"ג בעומר

שרי הממשלה ידונו באפשרות של הטלת סגר כללי בל"ג בעומר, בדומה למתכונת שהוחלה ביום העצמאות, כדי למנוע התקהלויות. בינתיים: משרד הבריאות כבר פרסם הנחיות רשמיות, עוד בטרם ישיבת הממשלה, ועורר את זעמו של השר סמוטריץ'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/05/20 19:53 יב באייר התשפ

הערב: הממשלה תדון בהטלת סגר בל"ג בעומר
לג בעומר במירון. השנה במתכונת מצומצמת, צילום: דוד כהן, פלאש 90

האם יוטל סגר בל"ג בעומר, בדומה לסגר הכללי שהוטל ביום העצמאות, כדי למנוע התקהלויות והגעה לקבר הרשב"י במירון? ממשלת ישראל תתכנס הערב (ד') לדון בסוגיה, לאור המלצת המל"ל להחיל סגר.

שר הפנים אריה דרעי מתנגד להטלת סגר, ואמר לאחר המלצת המל"ל, כבר ביום שני האחרון, כי "הנתונים שמפרסם משרד הבריאות בהחלט טובים, אנחנו פועלים בצדק רק להקל על הציבור, על המשק ועל הסוחרים. לכן, לא נראה לי נכון והגיוני להחזיר את ישראל לסגר ביום ראשון לאחר שרוב המשק כבר פועל. האיסור המוצדק להדליק מדורות יישאר בעינו אך הסגר מיותר".

מנגד, משרד הבריאות כבר פרסם הנחיות מסודרות לל"ג בעומר, ובהן האיסור המוחלט להדליק מדורות, ואיסור כולל על גישה למירון. משרד הבריאות פרסם הנחיות עוד לפני שהן עוגנו במסגרת התקנות לשאר חירום, ולפני שאושרו בממשלה או בכלל עלו לדיון בה, מה שעורר את חמתו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שבדברים שצוטטו ב'כאן' אמר כי  "שוב משרד הבריאות מפרסם החלטות לפני הממשלה".

הנחיות משרד הבריאות לל"ג בעומר, שפורסמו טרם אושרו בממשלה

הנחיות משרד הבריאות לל"ג בעומר, שפורסמו טרם אושרו בממשלהצילום: משרד הבריאות

ההגבלות שיועלו הערב לאישור השרים הן כדלקמן: בין התאריכים ה-7 ל-13 במאי, כלומר החל ממחר ועד ליום רביעי הבא, למחרת ל"ג בעומר, תיאסר כליל הדלקת מדורות ושהיה סמוך למדורות בכל הארץ. בנוסף, החל ממחר תיאסר שהייה בהר מירון, ותיאסר השכרת צימרים או יחידות אירוח באזור בתקופה זו.

בקבר הרשב"י יתקיימו בליל ל"ג בעומר שלוש הדלקות, במועדים שונים, כשמספר המשתתפים בכל אחת מהן לא יעלה על 50.