בג"ץ למדינה: האם קיים הסכם סודי עם ירדן המונע עליית יהודים להר הבית?

בג"ץ הורה למדינה להגיב לעתירת פעילי הר הבית, שטענו נגד האיסור על עליית יהודים להר, ולהשיב האם קיים הסכם בין ישראל לירדן המונע כניסת יהודים להר הבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/20 17:55 יב באייר התשפ

בג"ץ למדינה: האם קיים הסכם סודי עם ירדן המונע עליית יהודים להר הבית?
ישראלים בהר הבית, צילום: SLiman Khader/FLASH90

שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק ארז הורתה היום (ד') למדינה להגיב לעתירה של אנשי הר הבית ולפיה קיים הסכם מדיני בין ירדן לישראל באשר לסגירת הר הבית ליהודים.

עתירה לבג"ץ: לפתוח באופן מיידי את הר הבית ליהודים

העותרים יהודה עציון וארנון סגל עתרו נגד ההסכם, וטענו כי ראש הממשלה ניהל למעשה משא ומתן חשאי עם ירדן והגיעה להבנות באשר לסגירת הר הבית ליהודים תחת סגירתו לערבים בתקופת הקורונה. למרות ההסכם אישרה הממשלה לווקף להיכנס להר הבית ובעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען כי אם קיים הסכם הוא לא חוקי ובכל מקרה נוכח העובדה שניתן לווקף להיכנס להר יש לאפשר גם ליהודים להיכנס ולא לפגוע בזכות הגישה שלהם למקומות הקדושים. 

עוד נטען כי לאור עבודתו של סגל כעיתונאי המדינה גם פוגעת בחופש העיסוק שלו. כאמור בית המשפט העליון הורה למדינה ולווקף להשיב תוך 5 ימים לעתירה וטענות הכתובות בה.

עו"ד בן גביר: "חושב שהגיע הזמן שראש ממשלת ישראל יבהיר אם יש הסכם ובחסות הקורונה יש מהלך בין ישראל לירדן שמונע כניסת יהודים להר הבית  וככל שיש הסכם כזה כמובן שהוא לא חוקי, גם חוק השמירה על המקומות הקדושים וגם חוק יסוד ירושלים מחייב מתן כניסה של יהודים להר הבית ומעבר לכך לא ניתן להפלות בין דם לדם ולאפשר כניסת ווקף להר הבית וליהודים לא".