נתניהו על הרב רבינוביץ' זצ"ל: "תחום הגיור היה קרוב ללבו והוא ביקש לקרב רחוקים"

ראש הממשלה ביקש לספוד לראש ישיבת מעלה אדומים, שהלך הלילה לעולמו: "הרב רבינוביץ' היה איש אשכולות – תלמיד-חכם עצום, פוסק הלכה בולט ובעל השכלה במדעים". גם נשיא המדינה ספד: "אדם עדין נפש וחד כתער"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/05/20 13:23 יב באייר התשפ

נתניהו על הרב רבינוביץ' זצ"ל: "תחום הגיור היה קרוב ללבו והוא ביקש לקרב רחוקים"
הרב אליעזר רבינוביץ' זצ"ל, צילום: ישיבת מעלה אדומים

הלילה (ד') הלך לעולמו הרב נחום אליעזר רבינוביץ', ראש ישיבת מעלה אדומים, בגיל 92. הרב נאבק במשך שנים במצבו הבריאותי שהלך והדרדר. כשבריאותו נחלשה ביקש לפני חמש שנים משותפיו בישיבה, הרב חיים סבתו והרב יצחק שילת, לחלוק עמו את ראשות הישיבה כדי שיוכל לטפל במצבו הרפואי. כאמור, הלילה נפטר הרב ורבים מבכירי הציונות הדתית ובכלל, מבכים את לכתו של ראש ישיבת 'ברכת משה' וזקן ראשי הישיבות הציוניות דתיות.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ספד לרב רבינוביץ': "אני דואב על פטירתו של ראש ישיבת מעלה אדומים, הרב פרופסור נחום אליעזר רבינוביץ׳. בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מבקש למסור תנחומים כנים למשפחתו ולתלמידיו הרבים. הרב רבינוביץ' היה איש אשכולות – תלמיד-חכם עצום, פוסק הלכה בולט ובעל השכלה במדעים. הרמב"ם שימש בעבורו דגם של משכיל יהודי המשלב תורה וחוכמה. אהבת ארץ-ישראל הביאה את הרב רבינוביץ' לישיבת ההסדר 'ברכת משה' במעלה אדומים, שבה טיפח בני תורה המשרתים בצה''ל. מנהיגותו הרוחנית התאפיינה במזיגה של נאמנות להלכה ורגישות חברתית. תחום הגיור היה קרוב ללבו, והוא ביקש לקרב רחוקים. יהי זכרו ברוך".

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לרב רבינוביץ': "הצטערתי לשמוע על פטירתו של ראש ישיבת ברכת משה במעלה אדומים הגאון הרב נחום אליעזר רבינוביץ' זצ"ל. הרב פרופסור רבינוביץ' היה בבחינת "ארי עלה מבבל". פאר גידוליה של יהדות ארצות הברית שעלה ארצה ללמוד וללמד, חינך תלמידים לאלפים והקים בית מדרש מפואר", אמר ריבלין.

לדברי הנשיא, הרב רבינוביץ' היה ''אדם עדין נפש וחד כתער. היתה לי הזכות לקבל עמו תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן ולהתרשם מהאיש שתורה ומדע, ספרא וסייפא היו לחם חוקו. תנחומי העמוקים למשפחתו ותלמידיו".