סקר "מפקדים למען ביטחון ישראל": רוב הישראלים נגד החלת הריבונות

הסקר שערך פרופסור קמיל פוקס למען התנועה, הפועלת נגד החלת הריבונות, הראה כי רק 25% מהישראלים בעד סיפוח יהודה ושומרון, בעוד ש 40% מעדיפים פתרון קבוע של שתי מדינות לשני עמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/20 13:18 יב באייר התשפ

סקר "מפקדים למען ביטחון ישראל": רוב הישראלים נגד החלת הריבונות
דעת מיעוט? הפגנה למען החלת הריבונות, צילום: יח"צ

תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", הידועה בהתנגדותהלהחלת הריבונות וסיפוח יהודה ושמרון, ערכה סקר בהובלת פרופסור קמיל פוקס, שנועד לבדוק האם הישראלים בעד החלת הריבונות. הסקר נערך רק בקרב הציבור היהודי ומבוסס על מדגם של 1,000 אנשים. על פי תוצאות הסקר 40% מהנשאלים מעדיפים את פתרון "שתי מדינות לשני עמים", 26% תומכים בהחלת הריבונות, 22% בעד היפרדות חד צדדית, 12% מעדיפים את המציאות הקיימת.

חלק נוסף בסקר התייחס רק לאנשים שכתבו בסקר כי הם מצביעי ליכוד, שם 36% בעד החלת הריבונות,  25% בעד היפרדות חד צדדית, 21% מעדיפים את פתרון "שתי מדינות לשני עמים", 18% מעדיפים את המציאות הקיימת.  מה שלכאורה מראה כי גם מצביעי ליכוד אין מעדיפים באופן מובהק את החלת הריבונות.

הנתונים מוסיפים להתרחק מרעיון החלת הריבונות, כאשר בסקר הוגשה האפשרות כי הדבר עלול לגרום לשבירת הסכם השלום עם ירדן.  יו"ר התנועה מתן וילנאי הגיב לתוצאות הסקר: "הנתונים מוכיחים כי רוב מובהק בציבור מתנגד לסיפוח, ומעדיף פתרונות המבוססים על היפרדות מהפלסטינים. סיפוח חד צדדי, ללא הכנה ראויה וללא היוועצות בגורמי המקצוע, עלול להמיט אסון על ישראל ולייצר תגובת שרשרת אלימה. אנו, ראשי ובכירי מערכות הביטחון לשעבר, קוראים לממשלת ישראל להימנע מסיפוח חד צדדי ולא לאשר מהלך משמעותי ועתיר סיכונים שכזה מבלי שיובא להכרעה במשאל עם"