מעונות היום המפוקחים יפתחו ביום ראשון

הסכמה קיימת בין רוב הארגונים המפעילים את המעונות למשרדי האוצר והרווחה והמעונות יפתחו כבר ביום ראשון הקרוב. מעונות היום המפוקחים הפרטיים לא קיבלו את ההסכם. בכל קבוצה יהיו עד 17 פעוטות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/05/20 07:28 יב באייר התשפ

מעונות היום המפוקחים יפתחו ביום ראשון
צילום: shutterstock

בתום שיח ממושך הגיעו משרדי העבודה והאוצר להבנות עם מפעילי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים שיאפשרו את פתיחת מעונות היום החל מיום ראשון הקרוב ה-10.5. ההבנות מאפשרות את הפעלת המעונות בהתאם להנחיות הבריאות שנקבעו, תוך שמירה על שלומם של אנשי הצוות והילדים. במעונות היום המפוקחים יש כ-130 אלף פעוטות ונכון לעכשיו מעריכים כי מענה יינתן רק ל-60% מהם. לפי ההסכם הממשלה לקחה על עמה את עלות הפעלת המעונות במתכונת המיוחדת הנוכחית.

על-פי פרטי ההסכם ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, הפעילות במעון תהיה בקבוצות קבועות של עד 17 פעוטות בכל קבוצה. במידה שהביקוש למעון יהיה גבוה ויעלה על ההיצע, ניתן יהיה לנייד פעוטות בין מסגרות לגיל הרך. ניוד לא יתאפשר בין ארגון לארגון והורה שיהיה מעוניין להעביר את ילדו לארגון אחר יפעל בהתאם לפרוצדורה שבשגרה. בכיתות התינוקות והפעוטות יהיו שלוש מטפלות ובכיתת הבוגרים שתי מטפלות. הבקשה למטפלת מחליפה נדחתה. 

הארגונים המפעילים את מעונות היום: ויצו, נעמת, אמונה, נשי חרות, החברה למתנ"סים, נאות מרגלית, בית יעקב, איגוד מעונות יום ועוד, מסרו כי מדובר ב"מתווה ברור וישים, שיאפשר להפעיל את המעונות תוך שמירה על שלומם ובריאותם של הילדים והצוותים. על-פי ההסכם הממשלה תישא בעלות הפעלת המעונות במתכונת המיוחדת. אנחנו מביעים סיפוק מכך שנמנעה הטלת עלויות נוספות על ההורים". ארגון א.מ.א, המייצג את מעונות היום המפוקחים הפרטיים, לא קיבל את ההסכם והודיע כי המעונות המפוקחים הפרטיים שהוא מאגד לא ייפתחו ביום ראשון.