ח"כ קרעי תוקף את מנדלבליט: "אין בסמכותך לכהן כפרקליט המדינה"

חבר הכנסת שלמה קרעי שיגר מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה וטען כי אין לו הסמכות להחזיק בסמכויות כממלא מקום פרקליט המדינה. "תהיה זו פגיעה קשה במערכת אכיפת החוק"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 05/05/20 23:04 יא באייר התשפ

ח"כ קרעי תוקף את מנדלבליט: "אין בסמכותך לכהן כפרקליט המדינה"
ח"כ שלמה קרעי. תוקף את מנדלבליט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הטון של חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד) מול היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עולה לדציבלים גבוהים. לאחר שקרעי נהדף על ידי מבקר המדינה כשביקש ממנו להגן על פרקליט המדינה דן אלדד, משגר קרעי מכתב חריף ליועמ"ש ממנו עולת טענות קשות המצביעות על ניגוד עניינים של מנדלבליט. 

במכתב מטיח חבר הכנסת במנדלבליט שאלות קשות, כאשר הראשונה שבהן מתייחסת לפרשת הרפז, שהצביע על קשר בין מנדלבליט, שכיהן כפרקליט הצבאי הראשי, לבין גבי אשכנזי שכיהן כרמטכ"ל, פרשה שנסגרה בזמנו.  "מדוע לא פסלת עצמך מלהגיש כתב אישום לפני הבחירות נגד נתניהו לאור יחסיך עם אשכנזי?" תוהה קרעי, לאור העובדה שאשכנזי מכהן כיום בכחול לבן, יריבה של נתניהו בבחירות. 

בהמשך, תוקף קרעי את מנדלבליט על דרישתו למנות את מקורבו מומי למברגר, לפרקליט המדינה, על פניו של דן אלדד. במכתב קרעי מצביע על ניגוד עניינים שעולה מהתנהלותו של מנדלבליט "תהיה זו פגיעה קשה במערכת אכיפת החוק ובאמון הציבור בו, אם אתה עצמך תמלא את מקום פרקליט המדינה, היחיד שיכול בתוקף תפקידו להעביר ביקורת כלפיך, לאור כל הנ"ל"

כזכור, גם שר המשפטים אמיר אוחנה יצא נגד היועץ המשפטי לממשלה, לאחר שזה אמר כי הוא ישמש מ"מ פרקליט המדינה לתקופה הקרובה. אוחנה טען כי למנדלבליט אין המסכות להחזיק בתפקיד זה, אולם מנדלבליט השיב כי לאור העובדה שהוא יחזיק בתפקיד לזמן קצוב בלבד אין בכך בעיה חוקית.