הארגון הסורי לזכויות אדם: 14 הרוגים איראניים בתקיפות ישראל בסוריה

בסוריה מאשימים את ישראל בתקיפות במזרח המדינה התקיפה הייתה כנגד אתרים איראנים ואזורים בהם מפתחים נשק כימי. על פי דיווחי הארגון הסורי לזכויות אדם נהרגו 14 אנשים ונפצעו עוד רבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/20 13:11 יא באייר התשפ

הארגון הסורי לזכויות אדם: 14 הרוגים איראניים בתקיפות ישראל בסוריה
תקיפות בסוריה. ארכיון, צילום: Ali Syria/Flash90

על פי דיווחים מסוריה ישראל תקפה הלילה באזור דיר א-זור שבמזרח המדינה ובאזור העיר חלב שבצפון. אם נכון הדבר, מדובר על תקיפה שישית של ישראל בסוריה בשבועיים האחרונים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי בתקיפה בדיר א-זור נהרגו 14 בני אדם ביניהם איראנים ועוד פצועים רבים במצב קשה, כך שהמספר עוד עשוי לגדול. התקיפה נעשתה כנגד אתרים בשימוש המיליציות הפרו-איראניות.

הדיווחים הגיעו רק מארגון זכויות האדם, אך מסוריה באופן רשמי דיווחו כי רק התקיפות בעיר חלב מיוחסות לישראל ולא הזכירו תקיפות בדיר א-זור. באזור העיר חלב קיים אזור תעשייתי-צבאי המכיל מעבדות מחקר ופיתוח של כלי נשק ואמצעי לחימה, לצד מפעלים לייצור טילים ואף נשק כימי. על פי הדיווחים המטוסים שביצעו את התקיפה נכנסו לשטח האווירי של סוריה ממזרח דרך עיראק.

כזכור, ביום שישי האחרון סוכנות הידיעות הסורית דיווחה מסוקי חיל האוויר הישראלי שיגרו טילים מאזור הגולן ליעדים בדרום סוריה. היעדים שהותקפו היו עמדות צבאיות של חיזבאללה וצבא סוריה, הנמצאים בדרום סוריה בעיר קוניטרה ובתל אלאחמר. על פי הדיווח נגרם נזק אך איש לא נפגע.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן