מתן כהנא: יש אפס תקשורת בנינו לבין הליכוד

חבר הכנסת מימינה התייחס לתרגיל שעשו הליכוד כנגד הצעת חוק ההתגברות של ימינה: "נמנע מהליכוד מבוכה גדולה". לגבי הצטרפות לקואליציה אמר: "לא נהיה עלה תאנה ימני של ממשלת השמאל בראשות נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/20 11:31 יא באייר התשפ

מתן כהנא: יש אפס תקשורת בנינו לבין הליכוד
כהנא. , צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

חבר הכנסת מתן כהנא התראיין היום (ג') ב-103FM והתייחס לתרגיל שנעשה אתמול למפלגתו בעקבות ההגשה של חוק פסקת ההתגברות. כזכור,  אמש חברת הכנסת איילת שקד הגישה הסתייגויות להצעת החוק לתיקון חוק היסוד בוועדה בנוגע ליחסים ולאיזונים הנדרשים לדבריה, בין הכנסת לבית המשפט. אולם בכחול לבן ובליכוד עשו תרגיל לאנשי ימינה. הועדה המסדרת, בראשות ח"כ אבי ניסנקורן, הגדירה את החוק כ'נושא חדש', שאינו קשור להצעת חוק היסוד, כך הליכוד לא יצטרכו להצביע נגדו. כהנא הודה בכאב בראיון  כי המהלך של הליכוד היה כ"תרגיל יפה".

"אנחנו ניסינו להביא פסקת התגברות, החוק הזה שבליכוד וכחול לבן מנסים להשיג על מנת להקים קואליציה, הוא שינוי דרמטי בחוקי יסוד. החוק הזה לוקח את הכוח מהכנסת וזו פגיעה בדמוקרטיה. ולכן אם הם מעוניינים בכחול לבן ובליכוד שהחוק יחזיק מים הם צריכים את פסקת ההתגברות", קובע כהנא. לטענתו התרגיל של הליכוד מנע מהמפלגה מבוכה מול כחול לבן.

בראיון נשאל כהנא האם גם בכלל פנו אל מפלגתו כדי להצטרף לקואליציה, וכהנא השיב כי בינם לבין הליכוד יש "אפס תקשורת". לטענתו בליכוד לא מעוניינים בכלל שימינה תהיה חלק מהממשלה: "אנחנו רוצים להיות חלק מהקואליציה אבל אם רוצים שנהיה רק עלה תאנה ימני של ממשלת השמאל בראשות נתניהו, אז לא נהיה". לפי כהנא ישנם שרים רבים בממשלה הנבנית שלא מעוניינים בהחלת הריבונות ביהודה ושומרון, ומודאג מהיכולת שתהיה למפלגתו להשפיע בממשלה הבאה. "ככל שיהיו לנו יותר שרים נוכל יותר להשפיע, כמו השינויים שחולל בנט כשר ביטחון, כמו שאף שר לפניו לא חולל".