חוזרים להתפלל בכותל המערבי

בעקבות החלטת הממשלה אמש על ביטול המגבלה על תפילה במרחק של 500 מטר, הודיעה הקרן למורשת הכותל המערבי כי רחבות התפילה יחולקו למתחמי תפילה רבים, עד 19 במניין ו-300 מתפללים בסך הכל בו זמנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/20 10:53 יא באייר התשפ

חוזרים להתפלל בכותל המערבי
ארכיון, צילום: דוברות הקרן למורשת הכותל המערבי

הקרן למורשת הכותל המערבי הודיעה היום (ג') כי בעקבות החלטת הממשלה אמש על ביטול המגבלה על תפילה במרחק של 500 מטר ממקום המגורים, אך עדין במגבלה של 19 איש בזמן התפילה בשטח פתוח-
המתפללים שכל כך השתוקקו לפקוד את אבני הקודש ולישא תפילה מולם יחזרו אל הכותל המערבי במגבלות של משרד הבריאות ויתאפשר לציבור רחב יותר להגיע.

רחבות התפילה יחולקו למתחמי תפילה רבים ככל האפשר בשטח הנתון ובהתאם להנחיות.
נכון לימים הקרובים, ההגעה לתפילה ברחבת הכותל המערבי תתאפשר ל-300 מתפללים/ות בו זמנית בלבד ובכפוף לחבישת מסיכה. במידה ומתחמי התפילה שהוקצו יהיו מלאים כולם, יתבקשו המתפללים להמתין מחוץ לכניסות לכותל במרחקים הנדרשים עד שיתפנה מקום.

כמו כן, משפחות בר/בת מצווה יוכלו בשעה טובה לשוב ולחגוג את כניסת ילדיהם לעול תורה ומצוות ברחבת הכותל המערבי בהתאם להנחיות. המשפחות תצטרכנה לתאם הגעתן מראש באתר הכותל המערבי או במוקד הטלפוני על מנת להבטיח שמתחם התפילה יהיה פנוי בשעת הגעתן. הקרן נערכת להקצות לכל משפחה מתחם מוגדר ומתוזמן שבו תערך התפילה. אתרי מנהרות הכותל ימשיכו להיות סגורים עד להודעה חדשה.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ ברך על החלטת הממשלה, ובהתאם להלכה כל מי שלא ראה את מקום המקדש למעלה משלושים יום עליו לקרוע.