מקומם: בתכנית הישרדות דנו באפשרות לשרוף ספר תהילים

במהלך התכנית הפופולרית הציע אחד המשתתפים שכדי להתחמם הם ישרפו ספר תהילים. הצעתו קיבלה התנגדות חריפה והוצע לשרוף במקום את הכריכה. שר התקשורת אמסלם שיגר מכתב חריף לרשות השנייה וביקש לערוך בירור עם מנהלי הערוץ: "קשה לי להבין כיצד התועבה הזו מקבלת מסך דווקא במדינת היהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/20 10:22 יא באייר התשפ

מקומם: בתכנית הישרדות דנו באפשרות לשרוף ספר תהילים
לוגו התוכנית הישרדות, צילום: יחצ

במהלך התכנית האחרונה של תכנית הריאלטי הפופולרית "הישרדות" של ערוץ 13, שודר קטע מקומם שעורר את זעמם של צופים רבים. המשתתפים ששהו באי במהלך הלילה התלוננו על קור, והציעו לשרוף דברים במדורה כדי להתחמם. אחד המשתתפים הציע שישרפו את הספר תהילים כדי להתחמם, הצעה המקוממת עוררה את התנגדותם של חלק מהמשתתפים. 

אלא שהמשתתף לא הבין מה הבעיה, וכדי להתפשר הציע במקום שישרפו רק את הכריכה ושני העמודים הראשונים. האירוע עורר את זעמם של הצופים בבית ובארגון בצלמו אף הגישו תלונה חריפה לנציבות הרשות השנייה. התלונה מתבססת על פגיעה חמורה ברגשות של מיליוני מאמינים. נוסף על כך, מדובר בעבירה על חוק העונשין סעיף 173 - פגיעה ברגשות דת. מארגון בצלמו נמסר: "לא נסכים לכך שבפריים טיים יבזו מליוני מאמינים, מדובר בתוכנית מוקלטת והנהלת הערוץ בחרה לשדר את הקטע, על אף התוכן הפוגעני".

שר התקשורת דודי אמסלם שלח היום (ב') מכתב חריף ונוקב ליו"ר הרשות השניה, בעקבות הפרומו ה"מכוער" לדבריו לתוכנית: "לא ייתכן שבפריים טיים של הטלוויזיה הישראלית המסחרית, בתכנית הדגל של רשת 13, ייתנו ביטוי לרפש כזה, ולפגיעה כל כך בוטה וחמורה ברגשות של מיליוני יהודים מאמינים, דתיים ומסורתיים". 

צילום: ללא

מהפקת הישרדות נמסר בתגובה כי: "הדברים מדברים בעד עצמם ומי שראה את הקטע המדובר ראה היטב כי מדובר בדברים  שנאמרו  בהומור. יחד עם זה הפקת הישרדות מתנצלת באם מישהו נפגע מהדברים שנאמרו על ידי מי מהשורדים".