המל"ל תומך - השרים מתנגדים: הממשלה תדון בהטלת סגר בל"ג בעומר

כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה ולאחר הסגר שהוטל בפסח וביום העצמאות, הממשלה תדון בהטלת סגר שלישי בל"ג בעומר, אולם השרים צפויים להתנגד. השר דרעי: "האיסור המוצדק להדליק מדורות יישאר בעינו אך הסגר מיותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/20 18:54 י באייר התשפ

המל"ל תומך - השרים מתנגדים: הממשלה תדון בהטלת סגר בל"ג בעומר
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המטה לביטחון לאומי ממליץ לממשלה להטיל סגר בל"ג בעומר כדי למנוע התקהלויות סביב מדורות וכדי למנוע גם הגעה להר מירון, שם מתקיימת מדי שנה הילולת רבי שמעון בר יוחאי. הממשלה טרם דנה בנושא, ושרים צפויים להתנגד להחלטה מסוג זה.

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע הערב (ב), כי הוא מתנגד להטלת סגר בערב לג בעומר: "הנתונים שמפרסם משרד הבריאות בהחלט טובים, אנחנו פועלים בצדק רק להקל על הציבור, על המשק ועל הסוחרים. לכן, לא נראה לי נכון והגיוני להחזיר את ישראל לסגר ביום ראשון לאחר שרוב המשק כבר פועל. האיסור המוצדק להדליק מדורות יישאר בעינו אך הסגר מיותר". 

נזכיר כי במהלך חודשי משבר הקורונה אזרחי ישראל נכנסו לסגר כללי פעמיים - בפסח וביום העצמאות. הסגר אומנם הוכיח את עצמו והאזרחים נשמעו להוראות, אולם היתה פגיעה קשה למשק הישראלי. בנוסף הסגר היה כחלק מהחמרות בהנחיות, כיום בממשלה מדברים על פתיחת המשק ולכן ההחלטה צפויה להתקבל בזעם בקרב הציבור. המל"ל מפחד כי החג יביא עימו התקהלויות רבות שיגרמו להתפרצות נוספת במחלה.