נתניהו הודיע: נשקיע 60 מיליון דולר בפיתוח תרופה לקורונה

ראש הממשלה הודיע בוועידת המנהיגים בנושא ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה, כי מדינת ישראל תתרום 60 מיליון דולר לקרן של האיחוד האירופי הפועלת למציאת חיסון לקורונה: “מיגור מגפה גלובלית מחייב שותפות גלובלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/20 18:17 י באייר התשפ

נתניהו הודיע: נשקיע 60 מיליון דולר בפיתוח תרופה לקורונה
נתניהו. תוקף את בג"ץ, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

המאבק העולמי בקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בוועידת המנהיגים בנושא ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה, בהזמנתה האישית של נשיאת האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין. נתניהו הודיע בוועידת המנהיגים כי מדינת ישראל תשקיע 60 מיליון דולר במחקר ופיתוח בתחומי האבחון, הטיפול ופיתוח התרופות והחיסון לנגיף הקורונה.

https://www.facebook.com/HEBPMO/videos/546708099363869/
 
“מיגור מגפה גלובלית מחייב שותפות גלובלית. זאת הסיבה שאני מבקש לברך את נשיאת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר-ליין, על שכינסה יחד מדינות מרחבי העולם למען המאבק בנגיף הקורונה. ישראל, כמו כל המדינות, הושפעה משמעותית מהמגפה. למרבה המזל, מספר הקורבנות אצלנו עד כה הוא נמוך יחסית. זוהי תוצאה של פעולה מוקדמת לעצירת הנגיף, טכנולוגיה מתקדמת לאיתור הנדבקים, מומחי רפואה מהמעלה הראשונה ואוכלוסייה ממושמעת שנשמעה במידה רבה למדיניות הבלימה שהפעילה הממשלה", הסביר ראש הממשלה למנהיגים שהשתתפו בוועידה. 
 
עוד הוסיף נתניהו: "אולם, כפי שכולנו יודעים, מגפת הקורונה רחוקה מלהסתיים. במקרה הטוב, אנחנו רק בסוף של ההתחלה; וכמו כל המדינות, ישראל חותרת כעת למצוא את האיזון הנכון בין ההגנה על בריאות אזרחינו באמצעות מניעת גל נוסף של הדבקות, לבין פתיחה מחדש של הכלכלה שלנו". 
 
ראש הממשלה הסביר כי על כל מדינות העולם להתגייס למאבק בנגיף הקטלני: "על מנת להבטיח הן את בריאות הציבור והן את השגשוג הלאומי, על כולנו לפעול יחד לשיפור האבחון, האצת הטיפולים ולבסוף פיתוח חיסון. אני משוכנע שמוסדות המחקר המובילים של ישראל, המדענים הישראלים בעלי השם העולמי ותרבות החדשנות הייחודית שלנו, יאפשרו לנו למלא תפקיד חשוב בקידום פתרונות בכל שלושת החזיתות. זאת הסיבה שישראל מתחייבת היום להקצות 60 מיליון דולר למאמצים הללו. אנו מקווים לעבוד עם מדינות אחרות ולמנף את יכולותינו הייחודיות למען מציאת פתרונות שיטיבו עם כולם.”

ועידת המנהיגים התמקדה בשיפור התיאום של המאמצים הבינלאומיים לפיתוח פתרונות להתמודדות עם נגיף הקורונה, בדגש על פיתוח וייצור חיסון ופיתוח תרופות ומכשור לטיפול בחולים. בוועידה השתתפו מנהיגים מהעולם כולו, בכירים בארגונים הבינ״ל, קרן גייטס וגורמים נוספים. המנהיגים דנו במאמצים העולמיים בנושא, על מנת ליצור שיתופי פעולה חוצי מדינות למציאת כלים רפואיים במאבק בנגיף הקורונה. 
 
בוועידה השתתפו נשיאים, ראשי ממשלות ושרים ממדינות שונות בהם נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, ראש ממשלת יפן שינזו אבה, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, מלך ירדן עבדאללה השני, שר הבריאות של עומאן אחמד אלסעידי, שר הבריאות של ערב הסעודית תופיק בן פוזאן אלרביעה, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, יו"ר הפורום הכלכלי העולמי קלאוס שווב ומנהיגים ובכירים נוספים.