מזוז משיב לאוחנה: דוחה את בקשתך שאפסול את עצמי מלדון בהארכת כהונת פרקליט המדינה

לאחר ששר המשפטים דרש מהשופט מזוז לפסול את עצמו מהדיונים על הארכת כהונתו של דן אלדד, מזוז השיב לאוחנה כי הוא דוחה את בקשתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/20 17:43 י באייר התשפ

מזוז משיב לאוחנה: דוחה את בקשתך שאפסול את עצמי מלדון בהארכת כהונת פרקליט המדינה
אמיר אוחנה. הוועדה תקום אחרי הבחירות?, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר ששר המשפטים, אמיר אוחנה, דרש משופט בית המשפט העליון, מני מזוז, לפסול את עצמו מהדיונים על הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, השופט מזוז דחה את בקשת השר.

כזכור, בסוף השבוע שעבר, הוציא השופט הוציא צו מניעה זמני להמשך כהונתו של מ"מ פרקליט המדינה אלדד, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה,אביחי מנדלבליט הוציא חוות דעת בה טען כי יש מניעה משפטית להמשיך את כהונתו. 

השר אוחנה שלח בקשה לביטול הצו וביקש השופט מזוז לפסול עצמו בשל מעורבות אישית ופניות נגד שר המשפטים שמינה את פרקליט המדינה החדש: "השופט מזוז הגדיל ועשה ונתן סעד שכלל לא התבקש לו על ידי העותרים: צו המונע את מינויו של כל מועמד אחר עד לדיון בעתירה, אותו קבע לעוד שבועיים. כלומר – ואקום תפקודי במערכת המשפט מעשה ידיו של ביהמ"ש העליון. בלי דיון, בלי נימוקים".

"מדובר בשופט היחיד המכהן בבית המשפט העליון שהתבטא באופן מפורש נגדי, באמירה פומבית בכנס חיפה למשפט ציבורי לפיה זה בעייתי ששר המשפטים לעומתי למערכת. זהו גם השופט המכהן היחיד בביהמ"ש העליון שנשא בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. במסגרת תפקידו, התבטא באופן חריף ואף פעל נגד יוזמתו של שר המשפטים (פרופסור פרידמן) להעמיק את המעורבות הממשלתית בבחירת פרקליט מדינה".

בעקבות כך דורש אוחנה מהשופט מזוז לפסול את עצמו מדיון בסוגיה של כהונת אלדד: "טוב היה עושה השופט מזוז אם היה פוסל עצמו מלדון בסוגיה בה בעצם הכריע כבר מראש, בפומבי ובאופן ברור ומובהק (ומנוגד לחוק האמור). טוב היה עושה השופט מזוז אם לא היה מתבטא בפומבי נגד שר המשפטים מכהן, ומשעשה זאת – היה פוסל עצמו מלדון בעתירות נגדו".