עתירה לבג"ץ: לפתוח באופן מיידי את הר הבית ליהודים

פעילי הר הבית יהודה עציון וארנון סגל עתרו לבג"ץ בדרישה לאפשר עליית יהודים להר, שנאסרה מאז התפרצות הקורונה: "ההגבלה ומניעת הכניסה להר הבית היא לא מידתית, לא סבירה ופוגעת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/05/20 14:52 י באייר התשפ

עתירה לבג"ץ: לפתוח באופן מיידי את הר הבית ליהודים
הר הבית, צילום: pixabay

אנשי הר הבית, יהודה עציון והעיתונאי ארנון סגל הגישו היום (ב') עתירה לבית המשפט העליון בדרישה לפתוח את הר הבית לכניסת יהודים.

בעתירתם, שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, מציינים השנים כי הר הבית סגור מזה שבועות ארוכים לכניסת יהודים בעוד אנשי הווקף נכנסים למתחם ואף מתועדים כמתפללים בו. נטען כי בעקבות הסכמה לא חוקית בין ירדן לבין ישראל, נמנעת כניסת יהודים להר זאת כאשר ההסכם לא פורסם והוא נוגד את חוקי מדינת ישראל המחייבים חופש גישה להר הבית. 

עוד טוען ארנון סגל, כי הוא עיתונאי אשר מסקר את נושא הר הבית  ולפיכך הגבלת הכניסה אליו, היא פגיעה בחופש העיסוק. 

כמו כן נטען בעתירה כי המדיניות ולפיה לאנשי הוואקף מותר להיכנס ואילו ליהודים לא, היא מדיניות מפלה וגם בהשוואה לכותל ומערת המכפלה לא ניתן להחריג את הר הבית ולפחות כפי שמתאפשרת כניסת 10 יהודים למקומות קדושים אלה, יש לאפשר גם את הכניסה להר הבית. 

בעתירה טענות שונות ונוספות לעניין העובדה שההגבלות הן מתוקף תקנות לא חוקיות, וכאשר הכנסת מכהנת אין אפשרות להגביל ולפגוע בזכויות אדם במסגרת תקנות הגנה לשעת חירום, כאשר דרך המלך היא להפנות את הסוגיה לכנסת. עוד נטען בעתירה כי בכל מקרה ההגבלה ומניעת הכניסה להר הבית היא לא מידתית, לא סבירה ופוגעת בעקרון העל: דמותה היהודית של מדינת ישראל.
העותרים מבקשים לקיים דיון דחוף.

העתירה המלאה:


להורדת הקובץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן