האם רוסיה מאבדת שליטה על הקורונה?

נשיא רוסיה מצהיר שהרשויות במדינה מצליחות להתמודד עם הנגיף אך הנתונים מראים אחרת. אתמול אובחנו ברוסיה 10,633 נדבקים חדשים, ובסך הכול 134,686. רוסיה ניצבת במקום השביעי בעולם ברשימת המדינות שנפגעו מהנגיף

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/05/20 10:11 י באייר התשפ

האם רוסיה מאבדת שליטה על הקורונה?
צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

הקורונה ממשיכה להכות ברוסיה. אתמול (ראשון) רשמה רוסיה שיא יומי במספר נדבקים בנגיף הקורונה, 10,633 מקרים. בסך הכול אובחנו במדינה 134,686 נדבקים, הכי הרבה באירופה. מנגד, שיעור המתים  מהנגיף ברוסיה נמוך בהרבה בהשוואה למדינות כמו איטליה, ספרד וארצות הברית. 58 בני אדם מתו ביממה האחרונה ומניין המתים הכולל עלה ל-1,280. 

בחודש מרץ האחרון, הנשיא ולדימיר פוטין, הביע ביטחון בצעדים שנקט הממשל למניעת התפשטות הנגיף והכריז ש"הכל בשליטה". לאחר מכן, ב-1 באפריל, פוטין אף רצה למלא את תפקיד המושיע של העולים והודיע כי ישלח אספקה של ציוד רפואי לניו יורק. שבועיים לאחר מכן, כשמספר הנדבקים במדינה החל לטפס בצורה מהירה, כבר אמר הנשיא כי "יש לנו בעיות ואין לנו במה להתפאר".

על אף הנתונים הקשים הממשל ברוסיה שוקל הקלות בסגר החל מ-12 במאי, אולם זה יהי בהתאם לאזורים ספציפיים. בשבוע שעבר פורסם כי ראש הממשלה, מיכאיל מישוסטין,  נדבק בנגיף, וסגנו ימלא את מקומו באופן זמני.