המודיעין האמריקאי טוען: סין הסתירה את התפרצות הקורונה, כדי להספיק להצטייד

על פי מסמכים של המודיעין האמריקאי שפורסמו בסוכנויות הידיעות, הממשל הסיני הסתיר את חומרת התפרצות המגפה במדינה, כדי להספיק להצטייד באמצעים רפואיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/20 08:18 י באייר התשפ

המודיעין האמריקאי טוען: סין הסתירה את התפרצות הקורונה, כדי להספיק להצטייד
קורונה בסין. ארכיון, צילום: shutterstock

הקרב על התודעה - מי אשם בהתפרצות העולמית של מגפת הקורונה? בסוכנות הידיעות AP פורסמו הלילה (ב') חלקים ממסמכים של המודיעין האמריקאי, מהם עולה כי הממשל בסין הסתיר בכוונה מהעולם את ממדי התפרצות הנגיף במדינה, ואת חומרת ההתפרצות, במטרה להצטייד ולהיערך להתמודדות עם המגפה, לפני שאר העולם.

מהמסמכים עולה כי סין האיצה ייבוא של ציוד רפואי, והפחיתה את הייצוא של ציוד כזה, וכן הסתירה את חומרת ההתפרצות ואת ממדיה. כזכור, מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר אמש כי סין עשתה "כל שביכולתה" כדי לחסום מידע על התפרצות הקורונה. לדבריו, "זה היה מאמץ קומוניסטי קלאסי של דיסאינפורמציה".

הפרסום בארה"ב מצטרף לפרסום אתמול באוסטרליה על מסמך מודיעיני דומה, המשותף לשירותי המודיעין של בריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד, קנדה וארה"ב, שגם בו עלו טענות דומות, ולפיהן סין שיקרה בנוגע להתנהגות הנגיף, השתיקה רופאים שדיווחו עליו, וסירבה לסייע בפיתוח חיסון. במסמך נאמר כי התנהלות הממשלה בסין היא "עלבון לשקיפות הבינלאומית".

גם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, טען מוקדם יותר השבוע כי הסינים שיקרו בנוגע להתפרצות הנגיף. לדברי טראמפ, החרם המוקדם שהטילה ארצו על טיסות נכנסות מסין הציל חיים של אזרחים אמריקאים רבים. למעלה ממיליון וממאה אלף בני אדם נדבקו עד כה בנגיף בארה"ב, כשמניין הנספים בשל המגפה עומד על למעלה משישים ושבע אלף איש.