הלוחמות שידמו את לוחמי חמאס וחיזבאללה: בצה"ל חנכו את "היחידה האדומה"

בצה"ל חנכו יחידה חדשה, שתורכב כולה מלוחמות ותדמה חיילי אויב בתרגילים השונים. "ידרוש מהמפקדים בצה"ל לחשוב יותר כי מולם תהיה יחידה שלמה על כול רכיביה שכול כולה אויב"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/05/20 23:04 ט באייר התשפ

הלוחמות שידמו את לוחמי חמאס וחיזבאללה: בצה"ל חנכו את "היחידה האדומה"
ארכיון, צילום: פלאש 90

בצה"ל גייסו בימים האחרונים חיילות ליחידה חדשה ומיוחדת שתיקרא "היחידה האדומה" ותפקידה יהיה לקחת חלק בתרגילים שונים בצה"ל ולדמות לוחמי אויבי כדוגמת חיזבאללה וחמאס, המתעמתים מול חיילי צה"ל בקרבות אמיתיים. היחידה, שתכלול מאה חיילות, תעבור הכשרה של כשלושה חודשים בבסיס צאלים שבנגב כאשר במסגרת ההכשרה יוכרו הלוחמות ברמת רובאי 03, בנוסף לתרגולת של הפעלת האמר צבאי שתועבר למתגייסות. 

לאחר הכשרתן בבסיס צאלים, יעברו החיילות למידה מפורטת אודות התנהגות חיילי האויב, למידה שתרד עם המתגייסות הטריות לפרטים הקטנים שמתרחשים במהלך הקרב. בין התכנים שיועברו לחיילות: צורת הקרב של חיזבאללה וחמאס, נשקיהם ודפוסי פעולה של ארגוני הטרור בעת התגוננותם והתקפתם. בנוס, החיילות יחשפו לחלק מהמודיעין שנצבר על ארגוני הטרור במהלך השנים. בעת יציאתם לתרגילים, יצוידו החיילות בנשקים אישיים כמו גם במטולי נ"ט הזהים לאלו הקיימים בעזה ודרום לבנון. לקראת יציאתן לתרגילים, יעברו החיילות הכנה כשאר יתמודדו מול כוחות "כחולים" - חיילי חיל רגלים שיכינו אותם לתרגיל הצפוי. 

עם תום גיוס מאה החיילות ליחידה החדשה, נערכה תצוגת תכלית בשטח הבנוי בצאלים, בו השתתף סגל היחידה, רובו קצינים מיחידות קרביות. אחד מהם אמר ל - ynet כי "זו משימה מאתגרת, ומעבודת המטה שעשינו הבנו שאין סיבה שחיילות לא יבצעו אותה. כל תרגיל יקבל ערך מוסף, ידרוש מהמפקדים בצה"ל לחשוב יותר כי מולם תהיה יחידה שלמה על כול רכיביה שכול כולה אויב, תמיד. זה יהיה המקצוע שלה".