תגובות נרגשות על ההחלטה להנגיש את מערת המכפלה: "מדובר ביום היסטורי"

לאחר ששר הביטחון אישר את בניית הנגשה לבעלי מוגבלויות במערת המכפלה, הברכות לא איחרו לבוא. "הישוב היהודי בחברון מודה לשר הבטחון נפתלי בנט על ההחלטה הנכונה והצודקת להנגיש את מערת המכפלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/20 21:00 ט באייר התשפ

תגובות נרגשות על ההחלטה להנגיש את מערת המכפלה: "מדובר ביום היסטורי"
צילום: Mendy Hechtman/Flash90

שר הביטחון, נפתלי בנט, אישר היום (א׳) באופן סופי את פרויקט הנגשת מערת המכפלה שבעיר חברון לכלל ציבור המתפללים. לאחר שנים של סחבת קשה ודיונים ארוכים, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר להפקיע את שטח מערת המכפלה מידי הווקף הירדני. ולבסוף נותר רק אישורו של שר הביטחון שהגיע היום. הברכות לא איחרו לבוא.

חברת כנסת מיכל שיר (הליכוד), שהייתה שותפה לקידום התהליך, בירכה על הצעד: "מברכת את שר הביטחון נפתלי בנט שנענה לקריאה המוסרית להנגיש את מערת המכפלה, בין היתר גם לקריאתי. אני מקווה שכבר בחגי תשרי הקרובים גם בעלי המוגבלויות יוכלו לבקר באתר כאחד האדם, וגם אם הדבר יתעכב - טוב מאוחר מאשר לעולם לא".

גם חברת כנסת נוספת מהליכוד קטי שטרית ברכה: "אני מברכת ומלאת סיפוק מהודעתו של שר הבטחון, נפתלי בנט בהובלתו של רה"מ, ועל תרומתו של שר החוץ ישראל כ"ץ, על האישור להתחלת העבודות להנגשת מערת המכפלה בחברון. בחודשים האחרונים פעלתי בדרכים שונות ומגוונות להביא פתרון הולם לאנשים עם המוגבלויות, שמעוניינים לפקוד את מערת המכפלה. כזכור, ראש הממשלה ביקר במערת המכפלה והזכיר את החשיבות של המקום לעם היהודי ואני מודה לו על הסיוע וההירתמות. הגיע העת שכל אדם יוכל לקיים את דתו ופולחנו במקום כל כך קדוש. העבודה הקשה והרצון שהוביל אותי לסייע לכל אותם אנשים עם מוגבלויות מתחילים לשאת פרי".

בארגון בצלמו לזכויות אדם הצטרפו לברכות: "מדובר ביום היסטורי. עשרות שנים חיכו מאות אלפי נכים להנגשה. שחרור חברון  הושלם כעת. כעת ניתן להגיד בפה מלא: המקום חזר לבנים. כעת יוכל כל אדם ואדם לבקר ולשפוך שיח אצל האבות והאמהות ללא כל קשר למגבלה כזאת או אחרת. אנו מודים לראש הממשלה, לשר הביטחון, ולשר החוץ על האישור ובטוחים שבקרוב נחזה בפועל בבנית המעלית במקום. מדובר בניצחון הומניטרי וריבוני בד בבד".

היישוב היהודי ברך גם הוא: "אנו מברכים על צעד נוסף לקראת הנגשת מערת המכפלה לאנשים בעלי מוגבלויות. אנו מקוים שעם פתיחתה המחודשת של מערת המכפלה בקרוב יפתחו השערים גם בפני רבבות נכי צה"ל ובעלי מוגבלויות השואפים להגשים חלום, לבקר ולהתפלל במקומם של האבות והאמהות. הישוב היהודי בחברון מודה לשר הבטחון נפתלי בנט על ההחלטה הנכונה והצודקת להנגיש את מערת המכפלה באמצעות מעלית. ומודה לכל השותפים לאורך הדרך: מראש הממשלה ושר החוץ שנתנו את הסכמתם, חברי כנסת רבים שהציפו שוב ושוב את הצורך של רבבות נכים וקשישים, ופעילי השטח הרבים ובראשם שי גליק וארגון בצלמו. לאחר שהוסר החסם המדיני, אנו מצפים לקידום מהיר של כל הליכי התכנון והביצוע, כראוי למקום משכנם של אבות ואמהות האומה".